Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video streaming in Second Life?  (gelezen 1887 keer)

Offline Math.

• Lid
Video streaming in Second Life?
« Gepost op: 2009/11/02, 16:59:09 »
Heeft iemand een idee hoe ik video streaming in Second Life kan zien? De laatste tijd wordt er bijv. youtube in Second Life veel gebruikt, maar ik krijg alleen even een grijs scherm wanneer er wat wordt afgespeeld en vervolgens blijft het scherm weer zwart. Nu heb ik begrepen dat ik Quick Time moet installeren, maar zitten de codecs niet gewoon in de medibuntu pakketten? Of gaat het niet zo zeer om de codecs, maar om een stukje software? Of heeft het te maken dat ik onder 64bits modes draai...? Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan fixen. Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Offline janoz

• Lid
Re: Video streaming in Second Life?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 20:03:46 »
ben al een tijd niet op sl geweest   maar  geef  effe  url  of slurl  heet  dat  geloof  ik  in sl van locatie  om  te  kijken  of ik dat probleem ook heb..

en zo niet  misschien een oplossing  heb

gr    janoz

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/02, 20:15:27 »
ben al een tijd niet op sl geweest   maar  geef  effe  url  of slurl  heet  dat  geloof  ik  in sl van locatie  om  te  kijken  of ik dat probleem ook heb..

en zo niet  misschien een oplossing  heb

gr    janoz

Hey Janoz, bedankt voor je reactie.

Second Life is vrij makkelijk te downloaden vanaf:
http://secondlife.com/support/downloads.php

Ik gebruik momenteel ook de Emerald Viewer:
http://modularsystems.sl/index.php?option=com_phocadownload&view=sections&Itemid=5
De "Mac AutoMagic Voice Fixer" die daar bij zit heeft mijn voice chat nu ook eindelijk doen laten werken.

Offline janoz

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/02, 20:27:44 »
sl  heb  ik wel..   (sl viewer)   maar  ik  bedoel  geef  me  locatie  (http://slurl.com/)   van land    waar  streaming  video is..  

gr

janoz
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 20:30:45 door janoz »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/02, 20:29:56 »
De systeemeisen zeggen "modern 32-bit Linux". Dus ik probeer het eigenwijs op mij 64-bit 9.10 en daar werkt het ook! Beeld en geluid.

Streaming-video heb ik nog niet geprobeerd.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/04, 13:11:43 »
Met Ubuntu 9.10 32-bit werkt SecondLife out-of-the-box (alleen ubuntu-restricted-extras toegevoegd)!

Ook multimedia, ik zit nu op "ami gi" naar het grote video scherm te kijken/luisteren. :)
Klik links bovenin op Documentatie