Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Master >> PCM  (gelezen 608 keer)

Master >> PCM
« Gepost op: 2009/11/03, 12:37:53 »
hallo,

mijn pictogram van mijn audio staat op master echter heeft dat geen effect
ik heb een multimedia toetsenbord maar als ik daarop op volume zachter of harder werkt dit ook wel (de knopjes)
maar omdat hij het kanaal master genaamd zachter/harder zet werkt het niet

dus mijn vraag is hoe krijg ik het standaard kanaal gewijzigd van master naar PCM die werkt weer wel maar die kan ik dus alleen in de mixer harder en zachter zetten dus nogmaals hoe krijg ik PCM op de plek van wat master nu doet

mvg,
sandermans15
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 13:54:10 door sandermans15 »

zwaardmeester

• Gast
Re: Master >> PCM
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 13:15:30 »
Hallo, ik heb de engelstalige Ubuntu geinstalleerd en daar kan het via de menus
System->Preferences->SoundDit zal in de Nederlandse versie iets zijn als
Systeem->Voorkeuren->GeluidSelecteer onderaan het kanaal dat je wilt besturen via het toetsenbord.

Re: Master >> PCM
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 13:27:31 »
Ik kan het niet vinden (ik heb kubuntu)
ik heb gezocht maar het enige programma wat ik tegenkom is kmix en dat is het programma wat ik al gebruik en daarin zie ik nergens iets over als standaard instellen alleen maar of je het pictogram wil gebruiken of niet (bij instellingen) ook heb je wel sneltoetsen maar daar heb ik niks aan

in 9.08 was het gewoon op pcm maar nu is dat veranderd naar master en ik weet niet hoe ik het terug krijg

ik heb nu wel de sneltoetsen ingesteld maar  als ik op het pictogram klik in mijn systeembalk staat master daar nog steeds als standaard
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 13:37:18 door sandermans15 »