Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox starten vanuit ctrl alt F2  (gelezen 2431 keer)

Offline tobe66

• Lid
firefox starten vanuit ctrl alt F2
« Gepost op: 2009/10/05, 18:04:31 »
Ik ben dus redelijk nieuw met Ubuntu/Linux, en heb het forum al behoorlijk doorzocht, maar nog niet gevonden wat ik dus wil weten.

Als ik vanuit mijn grafische omgeving ctrl alt F2 in tik kom ik in een nieuw scherm waar ik opnieuw kan inloggen, heb al uitgevonden dat ik dan met ctrl alt F7 of alt F7 weer terug kan naar de grafische omgeving.

nou zijn mijn vragen, hoe noem je zo'n nieuwe omgeving? en hoe kan ik daar bijvoorbeeld Firefox opstarten??

alleen intikken van Firefox resulteert in "eror: no display specified"

Re: firefox starten vanuit ctrl alt F2
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/05, 18:21:14 »
Nee dit zijn terminals, tty1 t/m tty7, hierin kan je niet grafisch werken. Wat jij waarschijnlijk zoekt is ALT+F2, nu krijg je een commandolijn, hier kan je bijv. firefox intypen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/05, 18:23:25 »
Dat zijn inderdaad verschillende terminals. Terminal 7 draait gewoonlijk een grafische omgeving. Je kunt geen grafische programma's uitvoeren in een dergelijke terminal. Je kunt dat echter wel doen met een terminal-emulator, zoals Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminal-venster.

Offline tobe66

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/05, 18:41:33 »
Citaat
Nee dit zijn terminals, tty1 t/m tty7, hierin kan je niet grafisch werken.
Dat is jammer, kun je bv in tty1 dan ook geen terminal-emulator starten?

Citaat
Wat jij waarschijnlijk zoekt is ALT+F2, nu krijg je een commandolijn, hier kan je bijv. firefox intypen.
Nee dat zocht ik niet, ik zoek echt internetten vanuit een andere terminal tty1 t/m tty6

« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/05, 18:53:48 »
Citaat
Nee dit zijn terminals, tty1 t/m tty7, hierin kan je niet grafisch werken.