Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telenet account op evolution mail  (gelezen 3153 keer)

DeSwa

• Gast
Telenet account op evolution mail
« Gepost op: 2009/10/27, 15:12:11 »
Ik kan mijn telenet mail acount niet in orde krijgen op evolution mail , heb al aan het zoeken geweest hier op het forum en ben blijkbaar niet de enige die daar probleem mee heeft.
Kan iemand die zelf "een werkend telenet account" heeft mij hieromtrent hulp bieden ?

DarkEra

• Gast
Re: Telenet account op evolution mail
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/27, 15:55:14 »
Zo moeilijk is het niet eigenlijk.

Bij de setup van evolution mail krijg je te zien "Welkom (Welcom)" waarna je verder klikt en je "Herstellen via backup (Restore from backup)", ook hier gewoon verder klikken.
Dan krijg je een schermpje waar je jou volledige naam moet invullen en daaronder je telenet e-mail adres. Na dit ingevuld te hebben klik je weer verder.

Hierna krijg moet je het server type kiezen voor de inkomende mail, kies voor POP. Bij Server typ je in.telenet.be en daaronder je gebruikersnaam die jij van Telenet zelf gekregen hebt. Als het goed is begint deze gebruikersnaam met een kleine letter gevolgd door 6 cijfers, kijk maar eens op je Telenet contract, daar moet het op staan.
Vink, na dit ingevuld te hebben, helemaal onderaan "Onthoud Passwoord (Remember password)" en klik dan weer door naar het volgende schermpje.

Hier kan je aanvinken of Evolution om de 10 minuten moet checken naar mail of niet. Of je dit wil mag je geheel zelf weten. Verder hoef men niet te doen op deze pagina en klik je weer verder.

Dan heb je het schermpje waar als server type staat SMTP, laat dit zo staan. Bij Server typ je deze keer uit.telenet.be, wat verder beneden typ je bij gebruikersnaam wederom jou Telenet gebruikersnaam die je van hun gekregen hebt. En vink ook hier "Onthoud Passwoord (Remember password)" aan. Klik daarna weer verder.

In dit volgende schermpje hoef je alleen je Telenet gebruikersnaam in te vullen en klik je verder.

Nu ligt het eraan of je de nieuwste versie van Ubuntu draait of niet maar bij de oudere versies moet je in Evolution nog even de tijdzone uitkiezen en dan weer verder klikken. Bij de evolution versie in de komende Ubuntu 9.10 hoef dat dus niet meer van die tijdzone aangeven.
Na dit alles gedaan te hebben klik je op "Toepassen (Apply)", als het goed is start Evolution en moet je alleen nog jou Passwoord invoeren wat je aan Telenet heb opgegeven.

Mocht het zo zijn dat je al een account hebt in Evolution en dus niet werkt dan moet je gewoon een nieuw account toevoegen en de zaken afwerken zoals ik hierboven beschreven heb. Als je dat hebt gedaan verwijder je het oude account gewoon.
Om een nieuw account toe te voegen ga je naar "Bewerken (Edit)", dan onderaan die kolom "Voorkeuren (Preferences)" en dan "Toevoegen (Add)".

Dit lijkt mij het op het moment de makkelijkste oplossing voor je en leer je Evolution vanaf het begin goed in te stellen met je Telenet account. :)

DeSwa

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/27, 16:27:26 »
Bedankt voor uw snel antwoord , ik heb dit alles reeds meermaals gedaan maar de testmails die ik doe blijven allemaal in de map outbox zitten.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/27, 16:34:13 »
Is er bij SMTP (verzenden) ook authenticatie nodig? Je kunt daar het vinkje onder de servernaam uitzetten en nogmaals proberen.

DeSwa

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/27, 16:41:54 »
Is er bij SMTP (verzenden) ook authenticatie nodig? Je kunt daar het vinkje onder de servernaam uitzetten en nogmaals proberen.

Ik heb reeds die twee mogelijkheden geprobeerd.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/27, 16:58:41 »
Is het wel mogelijk om via telenet webmail aan te melden?

log in op de volgende pagina: http://webmail.telenet.be/

DeSwa

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/27, 17:10:42 »
Is het wel mogelijk om via telenet webmail aan te melden?

log in op de volgende pagina: http://webmail.telenet.be/

Ja, dat lukt.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/27, 17:32:59 »
Dan is er niets mis met het account zelf. (naam /wachtwoord)
Op deze status pagina staat dat er geen problemen zijn met de servers.
Dan lijkt probleem toch te liggen bij de zelf ingestelde (account) informatie in Evolution.

Nadat je op de knop verzenden/ontvangen hebt geklikt, komt er dan links beneden in het venster een melding met een icoon? Zo ja, klik er op. Meldt dat bericht eens hier.

Hier nogmaals de instellingen uitgelegd:

Zelf heb ik ook eerst wat problemen gehad met het opzetten van Evolution voor Telenet, zonder specifieke foutmeldingen.
Ontvangen en verzenden gaan echter prima nadat :
1) tab "Receiving Email" : Server name : pop.telenet.be
    Configuration > User name : gebruik hier je mailbox-naam of je account-naam, maar vergeet niet @telenet.be erachter. Als dit ontbreekt,
    no go.
    En zoals hoger reeds gemeld : geen encryptie.
2) tab "Sending Email" : Server : smtp.telenet.be
    maar vooral AFVINKEN (staat default aan) : server requires authentication. En ook weer geen encryptie.
3) tab "Receiving Options" : hier kan je desgewenst aanklikken om de mail alsnog op de server te laten staan.
(sorry, maar ik heb Evolution "in tengels" geïnstalleerd)
Ik hoop dat iemand met deze info geholpen is...
« Laatst bewerkt op: 2009/10/27, 17:45:44 door tabasco »

DeSwa

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/28, 15:46:26 »
Nadat je op de knop verzenden/ontvangen hebt geklikt, komt er dan links beneden in het venster een melding met een icoon? Zo ja, klik er op. Meldt dat bericht eens hier.

Door daaronder ergens te klikken kwam het venster te voorschijn waar ik mijn wachtwoord moets invullen , de zaak is nu opgelost , bedankt voor de hulp.

Groetjes
Swa