Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktop effecten & accuduur  (gelezen 793 keer)

Desktop effecten & accuduur
« Gepost op: 2009/10/27, 13:13:35 »
Hey, ik heb hier op mijn netbookje vers de UNR 9.10 RC geinstalleerd, en heb daarbij in het uiterlijk menu alle mogelijke grafische franje aangezet (dit is compiz volgens mij). Nu valt me echter op dat de netbook het op de accu ineens max 4 uur uithoudt in plaats van de gebruikelijke 5.5 uur onder windows xp en UNR 9.04. Zou het instellen van de grafische toeters en bellen hiervan de oorzaak kunnen zijn, en zonee: wat dan wel?

Bvd

Offline Dave

• Lid
Re: Desktop effecten & accuduur
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/27, 13:40:05 »
wanneer de pc harder moet werken verbruikt het meer stroom inderdaad.

Offline vds

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/27, 13:40:23 »
hou er rekening mee dat al dat grafisch geweld inderdaad meer uit de batterij trekt
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/27, 20:16:22 »
Wat een mooi, toch werkbaar en zuinig systeem kan opleveren is het zorgen dat je via installeren/verwijderen het programmatje desktop effects manager (niet 100% de exacte naam, maar daar zit het bij in de buurt) binnenhaalt. Hiermee kun je dan de instellingen goed veranderen. Om te beginnen zou je alleen de vogende effecten kunnen aanlaten:
- Bureaublad Muur (i.p.v. de draaiende kubus)
- Venster previews
- minimaliseer effect (of vergelijkbaar, er zijn verschillende mogelijkheden)

« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/28, 11:23:06 »
Thx voor de tips,
ik heb de effecten maar gewoon uit gezet.
Ik verbaasde me eigenlijk al dat het zo goed werkte op een netbook, maar je hebt er werkelijk niets aan op een ding waarop je snel wil kunnen rondklikken met een lange accuduur.