Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] CheckGMail Error: Incorrect username or password  (gelezen 1255 keer)

Offline jolo

• Lid
[Opgelost] CheckGMail Error: Incorrect username or password
« Gepost op: 2009/10/16, 16:13:23 »
Ik gebruik al sinds enig tijd in Ubuntu 9.04 applicatie CheckGMail om mijn GMail te checken. Ik had daarbij in de opties Wegschrijven wachtwoord gevinkt. Dat heeft goed gewerkt. Totdat een dag of drie geleden verscheen na het starten van CheckGMail het dialoog: Error: Incorrect username or password. Echter mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn niet gewijzigd. Want ik kan daarmee nog steeds inloggen via applicatie Firefox.

Via google vond ik nog wel deze hyperlink Plagued with CheckGmail’s “Incorrect username or password” error in Debian/Ubuntu. En het is blijkbaar een eerder voorgekomen. Updating CheckGMail to Fix Login Errors. Het enige wat ik daaruit alvast geprobeerd heb is, het typen in een Terminaalvenster
 checkgmail -no_cookies [Enter] Dan start CheckGmail wel normaal op. Maar vreemd is het wel. Want ik heb deze optie nog nooit hoeven gebruiken. De vraag is hebben andere CheckGMail gebruikers dit ook? Wat zou er fout gegaan kunnen zijn?

Of kan ik beter overstappen op een andere applicatie om mijn GMail account te checken?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/16, 17:45:23 door jolo »
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jolo

• Lid
Re: CheckGMail Error: Incorrect username or password
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/16, 17:45:03 »
Die checkgmail -update had ik al geprobeerd. Alleen had ik in de plaats van de Y alleen op [Enter] gedrukt. Na het typen van de Y en [Enter] en mijn wachtwoord, werd de update wel uitgevoerd. Ik had eigenlijk niet verwacht dat zo een update noodzakelijk zou kunnen zijn. Want Ubuntu heeft toch zijn eigen update systeem, waaronder ook  aanbevolen updates. Het lijkt erop dat CheckGMail weer werkt, zoals het hoort.

Tabasco, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM