Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Digitale foto albums na installatie werkt niet  (gelezen 2009 keer)

Offline schilder

• Lid
Digitale foto albums na installatie werkt niet
« Gepost op: 2009/10/09, 21:30:18 »
Ik ben vrij nieuw met Linux.

Mijn eerste vraag was: )Weet iemand bij wie en welk programma ik digitale foto albums kan laten afdrukken voorheen gebruikte ik Dirk 3 bij BAS VAN DER HEIJDEN maar het programma dat je hier download is een EXE bestand.)

Na vele reacties hieronder heb ik pixum en fotoalbum ect. uitgeprobeerd ik krijg deze wel geïnstalleerd maar als ik het programma opstart lijkt het te starten, het controleerd de tekenset en dan verdwijnt het sluit af. Wat doe ik verkeerd.? weet iemand raad
Ik heb ook via de HEMA geprobeerd maar deze ziet niet de foto bewerkt met gimp JPG.

alvast dank voor antwoorden
Ger
« Laatst bewerkt op: 2009/10/11, 20:51:30 door schilder »
Ger

Offline lizardman

• Lid
Re: Digitale foto albums
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/09, 22:12:35 »
Ik geloof dat femke98 ooit ervaring met een dergelijk programma heeft opgedaan.
Maar als je gaat zoeken op 'femke98' en 'foto album' dan kom je waarschijnlijk weer op je eigen topic uit :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/09, 22:37:29 »

Offline schilder

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/10, 00:23:25 »
Hier ga ik zeker mee aan de slag bedankt voor jullie snelle reacties.

Offline roeland

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/11, 15:47:55 »
Nog een aanvulling: www.pixum.nl  Ik heb inmiddels al enkele boeken met succes gemaakt.  Ik zal binnenkort melden naar Femke98 (zie haar topic over dit onderwerp) of mijn eigen topic hoe het werkt en waar je rekening mee moet met houden.
Bij Pixum werkt vrijwel alles naar wens, alleen betalen via Ideal lukt nog niet.  Dit zou in een volgende versie opgelost worden, aldus Pixum.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/11, 15:52:57 »
Bij de Hema kan je gewoon je fotoalbum online maken werkt altijd.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/11, 17:13:55 »
@TS

Laat even weten welke software je uiteindelijk kiest en waarom. Lijkt me wel interessant om te weten en handig voor anderen die ook op zoek zijn naar Linux fotoboek software.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/11, 17:29:39 »
Pixum, dat was ik nog vergeten dat terwijl ik die zelf al eens geïnstalleerd heb  XD

Hier kan je overigens de kwaliteit van afdrukcentrales vergelijken, Pixum staat in ieder geval goed hoog!

Volgens mij zijn overigens de meeste Linux ondersteunende afdrukcentrales aangesloten bij Cewecolor, dus hoe dat verschil tussen bijvoorbeeld Pixum en Ringfoto zo groot kan zijn is me niet helemaal duidelijk  ???

Offline schilder

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/11, 18:04:58 »
Heel fijn vele reacties,

Ik heb inmiddels fotoalbum.nl en kruidvat uitgeprobeerd inderdaad zelfde programma's maar bij opstarten sluit hij weer af ik weet niet war ik fout doe.

Ik ga de HEMA uitproberen, ik laat jullie nog weten wat ik daar van vind. HEMA ziet niet alle foto's op je schijf vreemd.

alvast veel dank voor reacties

Ger
« Laatst bewerkt op: 2009/10/11, 20:03:13 door schilder »
Ger