Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox kernel driver not installed[OPGELOST]  (gelezen 1144 keer)

Offline Parbo

• Vertaalteam
VirtualBox kernel driver not installed[OPGELOST]
« Gepost op: 2009/10/11, 17:01:24 »
Ik werk in Hardy Heron en wil Karmic Koala Beta in een virtuele machine laten draaien. In VirtualBox heb ik een nieuwe Virtual Machine gemaakt waarbij ik in stap 1 van de wizard heb gekozen voor OS Unknown omdat Ubuntu niet in het lijstje verschijnt. Er is een Virtual Disk Image aangemaakt die dient als Boot Hard Disk.
Daarna heb ik de KK-CD in de CDrom-drive gestopt en bij de CDrom-settings opgegeven Host drive Mijn CDrom (Sony) en een vinkje geplaatst bij Mount.
Als ik nu de nieuw gemaakte Virtual Machine start krijg ik de foutmelding VirtualBox kernel driver not installed. Er bestaat inderdaad geen map met de naam /dev/vboxdrv.
Heb ik iets verkeerd gedaan?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/25, 17:06:01 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Re: VirtualBox kernel driver not installed
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/11, 17:05:15 »
Bij mij werkt jaunty+virtuele karmic wel.
Heb je de nieuwste updates voor virtualbox?

Offline joop905

• Lid
Re: VirtualBox kernel driver not installed
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/11, 20:02:58 »
Werkt hier goed met VMware Server 2.0
grj