Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mijn Google Agenda werkt niet meer samen met Evolution Agenda  (gelezen 1001 keer)

Offline vilamar

• Lid
Sinds enkele dagen werken die 2 hier niet meer samen. In Evolution wordt er steeds weer naar het Google-wachtwoord gevraagd. Het juiste wachtwoord wordt niet aanvaard en ik kan deze agenda nu niet meer gebruiken in Evolution. (in Thunderbird lukt het nog wel maar ik gebruik liever Evolution). Erg vervelend, heeft iemand hier ook last van (gehad) in Ubuntu 9.04 en hoe kan ik het oplossen ?

Evolution opgestart in de Terminal geeft bij Google Agenda de volgende foutmelding:

(evolution:12736): libecal-WARNING **: e-cal.c:320: Unexpected response
** (evolution:12736): DEBUG: EI: SHELL STARTUP
e-data-server-ui-Message: Unable to find password(s) in keyring (Keyring reports: Geen resultaten)
e-data-server-ui-Message: Het sleutelbestand bevat geen groep ‘Passwords-Calendar’
e-data-server-ui-Message: Unable to find password(s) in keyring (Keyring reports: Geen resultaten)
e-data-server-ui-Message: Het sleutelbestand bevat geen groep ‘Passwords-google’
« Laatst bewerkt op: 2009/10/06, 18:29:16 door vilamar »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Mijn Google Agenda werkt niet meer samen met Evolution Agenda
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/05, 23:29:27 »
Ja, ik heb hier ook last van.

Voorlopig heb ik een nieuwe agenda aangemaakt met de optie "op het web" en dan de URL die je kunt vinden bij de instellingen in de webinterface. Daar staat een .ics icoon. Die URL moet je hebben.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline vilamar

• Lid
Re: Mijn Google Agenda werkt niet meer samen met Evolution Agenda
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/06, 18:28:35 »
Opgelost door een ander wachtwoord te installeren.
Zou het iets te maken kunnen hebben met het recent hacken van gmail-wachtwoorden ?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/091006Gmail_gehackt