Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virtualbox windows grafische kaart heb Direct 3D nodig  (gelezen 5165 keer)

virtualbox windows grafische kaart heb Direct 3D nodig
« Gepost op: 2009/09/04, 16:24:47 »
Hallo allemaal,

ik heb virtualbox van sun geinstalleerd en daarop dan weer windows xp
maar als ik windows nu eenmaal opstart werkt mijn grafische kaart driver niet(ik krijg wel beeld) maar ik kan ook geen enkele versie van nvidia die mijn grafische kaart zou moeten ondersteunen installeren ZELFS DE CD WERKT NIET nvidia setup start dan op en bereid zich voor maar als het setup van nvidia dan opstart (van de cd-rom) kom je op het tabje drivers hier zou dan moeten staan je grafische kaart en als je daarop klikt kan je je driver installeren maar in dit tabje staat helemaal niks

en in een gedownloade versie van nvidia zegt dat er geen stuurprogramma is gevonden voor uw hardware

heeft iemand hier al eerder last van gehad met een andere grafische kaart? hoe heb je dat dan opgelost?

ik gebruik de nvidia geforce fx 5200

plz help me

edit:
probleem met driver opgelost
nu heb ik nog 1 probleempje:
hoe kan ik direct 3D krijgen??
ik kan dit niet inschakelen in dxdiag

dit krijg ik in dxdiag:
Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie hebt van het stuurprogramma van de hardwarefabrikant.

wat moet ik installeren? kan ik gewoon nog nvidia instaleren voor virtuele kaarten?

mvg,
sandermans15
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 17:21:32 door sandermans15 »

Offline Mark81

• Lid
Re: virtualbox windows grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 16:28:36 »
Probeer eerst eens de Virtualbox Guest Additions te installeren. Volgens mij staat die onder devices, daar kiezen voor installatie guest additions en vervolgens opnieuw opstarten. Heb zelf ook Nvidia en dat werkt voortreffelijk...

« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/04, 16:32:49 »
bedoel je guest edition op windows in virtualbox of op linux (de host van virtualbox)

ik heb de laatste versie al voor linux

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/04, 16:43:12 »
guest edition installen in windows dan neemt hij je grafische kaart mee en wat meer handige dingetjes.

Als je in windows zit ga dan eens naar mijn computer daar staat hij als het goed is tussen gemount op je cd drive
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/04, 16:43:27 »
Ik bedoel de Guest Additions in windows in virtualbox. Ofwel, wanneer je windows hebt draaien in VB, zie je boven drie tabbladen staan, nl. VM, Devices en Help. Volgens mij staat bij het tweede tabblad Install Guest Additions. Dat lostte bij mij alles op. Zo niet bij jou, ben ik bang dat ik er te weinig verstand van heb je verder te helpen. Hopelijk iemand anders!

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/04, 16:47:10 »
Virtualbox geeft je een virtuele pc met een virtuele grafische kaart.

Je moet in Windows dus een drivers gebruiken voor de virtuele kaart ongeacht wat voor kaart je (fysiek) echt hebt. De Guest additions voor Windows bevat een video driver voor de virtuele kaart.
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/04, 17:03:44 »
oke het is me gelukt en inderdaad ik merkte het al werd meteen beter :D

ik moet dat principe nog snappen dat alles virtueel is (netwerk cdroms grafische kaarten kennelijk ook :p )

het netwerk 'instellen' was super simpel ik heb helemaal niks hoeven in te stellen het werkte gewoon meteen net zoals in linux
did heb ik nog nooit mee gemaakt :p (zal wel komen door virtualbox :p en linux :) )

ik ga nog even verder kijken of alles nu goed is :D

edit:
wat ik ook dus nog even door moest hebben is dat het window wat virtual box opent voor windows betekent je beeldscherm dus als je windows fullscreen wil hebben moet je eerst host + f klikken voordat je de fullscreen resolutie kan doen die je ook in linux hebt :p
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 17:06:19 door sandermans15 »

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/06, 19:11:38 »
guest edition installen in windows dan neemt hij je grafische kaart mee en wat meer handige dingetjes.

Als je in windows zit ga dan eens naar mijn computer daar staat hij als het goed is tussen gemount op je cd drive

Dát zocht ik.
Had ook al drivers gedownload maar niks nada, kreeg maar geen groot scherm.
Nu dus wel en bedankt  ;)

Ik had dat wel geinstalleerd maar moet je maar weten dat je het nogmaals moet installeren binnen het programma.
Nu was het duidelijk.

Offline Passant

• Lid
Re: virtualbox windows grafische kaart heb Direct 3D nodig
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/07, 12:21:02 »
probleem met driver opgelost
nu heb ik nog 1 probleempje:
hoe kan ik direct 3D krijgen??
ik kan dit niet inschakelen in dxdiag
De 3D versnelling wordt standaard niet geactiveerd omdat deze nog experimenteel is. Je kan deze wel aanzetten bij de Settings van je VM bij Display.