Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Adobe-flashplayer 10 verschijnt niet als Firefox-plugin onder Jaunty  (gelezen 5415 keer)

Offline Willem_D

• Lid
Ik kan sommige flash-video's niet afspelen: bijv. het NOS-journaal gaat wel goed, echter het NOS-jeugdjournaal niet.
Nu is me opgevallen dat bij Firefox als plugin wordt vermeld: "Shockwave Flash 9.0", terwijl onder Synaptic "Adobe flash-plugin 10.x" als geïnstalleerd staat aangemerkt.

Vraag:
 hoe krijg ik Adobe flash-plugin 10.x actief als Firefox plugin?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/06, 13:00:41 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Re: Adobe-flashplayer 10 verschijnt niet als Firefox-plugin onder Jaunty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/04, 22:53:46 »
Heb je de flashplugin-nonfree geïnstalleerd via Synaptic?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/04, 22:56:29 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/05, 12:07:37 »
Heb je de flashplugin-nonfree geïnstalleerd via Synaptic?

Dank voor je reactie, Gijsbert!
Flashplugin-nonfree wel of niet geïnstalleeerd, maakt helaas geen verschil.

Op http://sites.google.com/site/computertip/multimedia lees ik:
Let op: In Ubuntu 9.04 hoeft u dit niet te doen: in het pakket "ubuntu restricted extras" van 9.04 zit al
versie 10 van de Adobe Flash Player.

Echter, het lijkt er bij mij op dat versie 9 (in plaats van 10) in het pakket "ubuntu restricted extras" zit. Als ik dat pakket uitschakel en weer inschakel, zie ik flash-player 9.x als Firefox-plugin verschijnen.

extra vraagje: hoort het pakket ubufox ook geinstalleerd te zijn?

Francis Lucille

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/05, 12:21:03 »
extra vraagje: hoort het pakket ubufox ook geinstalleerd te zijn?

Hoeft absoluut niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/05, 12:30:04 »
Bij mij is het geinstalleerd, het hoeft niet.
Download anders de flash-player van http://get.adobe.com/flashplayer/ is een deb van en installeer deze.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/05, 21:11:14 »
Download anders de flash-player van http://get.adobe.com/flashplayer/ is een deb van en installeer deze.

Als ik dat probeer, krijg ik van de debian-packet-installer de foutmelding:

Error: een nieuwere versie is al geïnstalleerd

Francis Lucille

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/06, 13:00:04 »

Als ik dat probeer, krijg ik van de debian-packet-installer de foutmelding:

Error: een nieuwere versie is al geïnstalleerd

Uiteindelijk is het via deze manier toch gelukt om Flash-player-versie-10 als Firefox-plugin te actief te krijgen!

Daarvoor was het noodzakelijk om eerst de Adobe-flashplugin versie 10 te de-installeren via Synaptic; daarna kon ik (wèl) via de Adobe-website en de debian-installer de plugin her-installeren, en stond hij ook vermeld in Firefox. Het jeugdjournaal en Joost-tv is nu correct af te spelen.

Hoe ik in deze deadlock terecht ben gekomen is me een raadsel, maar goed, het werkt weer!
Wanda Rooze en Gijsbert, dank voor jullie meedenken!

Francis Lucille

Offline Willem_D

• Lid
Voor mensen die ook tegen dit probleem aanlopen, wil ik tenslotte nog het volgende melden:

In eerste instantie heb ik (alleen) het pakket Adobe-flashplugin versie-10 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via Synaptic.
Dat bleek echter niet voldoende om versie-10 geactiveerd te krijgen als Firefox-plugin (Firefox bleef versie 9 vermelden).
Opnieuw installeren van versie 10 buiten Synaptic om, via de Adobe-website, gaf als foutmelding "Error: een nieuwere versie is al geïnstalleerd".

Daarna heb ik behalve Adobe-flashplugin versie-10, ook nog de pakketten swfdec-mozilla en ubuntu-restricted-extras gedeïnstalleerd; vervolgens lukte het wèl om via de Adobe website (buiten Synaptic om) versie 10 te herïnstalleren, en toen bleek hij ook geactiveerd onder Firefox.

Francis Lucille

Offline Jorisvh

• Lid
Re: [NIET OPGELOST] Adobe-flashplayer 10 verschijnt niet als Firefox-plugin
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/15, 21:18:01 »
Daarna heb ik behalve Adobe-flashplugin versie-10, ook nog de pakketten swfdec-mozilla en ubuntu-restricted-extras gedeïnstalleerd; vervolgens lukte het wèl om via de Adobe website (buiten Synaptic om) versie 10 te herïnstalleren, en toen bleek hij ook geactiveerd onder Firefox.

Dat heb ik gedaan maar mij lukt het steeds nog niet!!!
Ik heb Ubuntu 8.04 LTS en Mozilla Firefox 3 Beta 5.
Als ik via firefox naar Google Talk-gadget ga dan krijg ik na enige tijd voldende melding:
De Google Talk-gadget vereist Adobe Flash Player versie 9 of hoger.

Ik heb ook volgende paketten via Synaptic verwijderd:
flash-plugin          Installed version: 9.0.124.0-1
flashplugin-nonfree    Installed version: 10.0.1.128+10.0.0.525ubuntu1~hardy1+really9.0.124.0ubuntu2
adobe-flashplugin     Installed versioin: 10.0.32.18-1

Als ik het pakket install_flash_player_10_linux.deb van http://get.adobe.com/flashplayer/  met Package Installer wil installeren krijg ik nog steeds de melding Package 'install-flash-player-10_linux.deb' was installed. Ook als ik het herinstalleer.
Ik krijg het niet bij de Firefox plugins!!

Wat kan ik nog meer doen?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/15, 21:19:58 door Jorisvh »

Offline Jorisvh

• Lid
Re: [NIET OPGELOST]: Hoe oude versie Adobe Flash Player verwijderen?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/16, 21:22:32 »
Ik heb even gezocht op de site van Adobe. Daar heb ik op deze pagina: http://www.adobe.com/support/security/bulletins/apsb09-10.html het volgende gevonden:
Adobe Flash Player 9.0.159.0 and 10.0.22.87 and earlier 9.x and 10.x versions

To verify the Adobe Flash Player version number, access the About Flash Player page, or right-click on Flash content and select “About Adobe (or Macromedia) Flash Player” from the menu. If you use multiple browsers, perform the check for each browser you have installed on your system.

Adobe AIR 1.5.1 and earlier versions

Adobe Reader and Acrobat 9.1.2 and earlier 9.x versions

Als ik op die link klik krijg ik het volgende:
Adobe Flash Player is installed
Version 8,0,99,0 Installed Successfully.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze versie verwijderen om daarna versie 10 te installeren?
Ik denk dat ik met een conflict zit vermits ik versie 10 reeds geïnstalleerd heb.

« Laatst bewerkt op: 2009/09/21, 20:56:27 door Jorisvh »

Offline Jorisvh

• Lid
Re: [NIET OPGELOST] Adobe-flashplayer 10 verschijnt niet als Firefox-plugin
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/29, 21:15:41 »

'install-flash-player-10_linux.deb' was installed.

Ik heb logisch nagedacht wat deze melding betreft. Er is al een versie (andere) geïnstalleerd.
Dus heb ik via Synaptic naar geïnstalleerde paketten gezocht door te zoeken op flash.
Het resulaat was:
flashplugin-nonfree
gnash
gnash-common
mozilla-plugin-gnash

Ik heb deze paketten verwijderd en daarna het bestand install_flash_player_10_linux.deb met Package Installer terug opnieuw geïnstalleerd.
Als ik hierna firefox opnieuw opstartte werkte de Talk-gadget wel!!!  :D