Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wisselen Workspace muis zonder compiz  (gelezen 1266 keer)

Offline JacobK

• Lid
Wisselen Workspace muis zonder compiz
« Gepost op: 2009/09/25, 17:01:42 »
De onboard grafische kaart van mijn laptopje trekt Compiz niet, maar ik wil graag met het scrollwiel van mijn muis van workspace kunnen wisselen. (a la mac) Hoeft niet per se dat je dan alle 4 schermen in het groot ziet, kan ook zoals met de toetsenbord-sneltoetsen (bij mij ctrl+pijltje) dat je de workspaces in het midden ziet.

Kan dat?

Offline Thijsg

• Lid
Re: Wisselen Workspace muis zonder compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/25, 17:24:01 »
In Systeem>Voorkeuren>Sneltoetsen kan je onderaan een aantal sneltoetsen voor werkbladen instellen. Zo krijg je geen compizeffecten, maar je wisselt wel.

mvg
Thijs

Offline JacobK

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/27, 18:17:43 »
Jamaar dat werkt dus alleen voor het toetsenbord. Ik wil het graag met mn muis doen. (En dan dus niet op de knopjes rechts onderaan, maar anywhere klikken met het scrollwiel)

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/27, 19:50:36 »
Dat kan ook met het progje btnx staat in synaptic, hiermee kan je al je muis knoppen programmeren dus bepaalde toets combinaties (max van 3 volgens mij aan 1 muisknop hangen)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/28, 15:50:36 »
Jamaar dat werkt dus alleen voor het toetsenbord. Ik wil het graag met mn muis doen. (En dan dus niet op de knopjes rechts onderaan, maar anywhere klikken met het scrollwiel)

Als je compiz config settings manager even opent--> zoek naar View port wisselaar schakel die in en als goed is zal die kunnen wisselen maar je moet volgens mij op de bureubald zijn om het te kunnen uitvoeren.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/28, 17:04:48 »
Inderdaad, je gebruikt gewoon compiz. Als je alle effecten uitzet is het niks zwaarder dan Metacity omdat hij dan gewoon niet composed!

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/29, 09:52:35 »
Zonder Compiz:
muisaanwijzer op de Werkblad-wisselaar en met het scrollwiel kan ik dan gewoon wisselen.

Of is dat niet wat je wilt?

« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/29, 14:51:45 »
Met scrollwiel kan dat toch ook zonder Compiz?
Althans, op mijn Notebook én Server kan ik dat gewoon.
Of je moet de Werkbladen nog instellen.
Als je de werkomgeving van Gnome niet hebt aangepast, is dat rechtsonder, naast de Prullenbak, rechtsklik > Voorkeuren.
En het aantal van alles laat ik wel aan jou over.