Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: En nog steeds zit het niet goed met de /dev/raw1394 permissies en kino  (gelezen 629 keer)

bekker

• Gast
Net mijn vorige LTS ubuntu vervangen door Hardy Heron en opnieuw weigert kino mijn sony handycam aan te sturen. En weer zijn de permissies van /dev/raw1394 de oorzaak. Ik heb geen zin in een discussie wie hier fout zit, Kino of Ubuntu. Ik wil alleen maar zeggen dat voor "aunt Minnie" het niet uit te leggen is dat dit niet out of the box werkt. Als Ubuntu marktaandeel op windows wil veroveren dan moet dit gewoon werken. En niet pas nadat je /etc/udev/rules.d/40-permissions.rules hebt aangepast.
KERNEL=="raw1394",                      GROUP="disk"wijzigen naar
KERNEL=="raw1394",                      GROUP="video"En ja, ik weet dat dit hypothetisch een veiligheidslek vormt maar ik bewaar gelukkig geen staatsgeheimen op mijn video bewerking computer.

En nog steeds zit het niet goed met de /dev/raw1394 permissies en kino
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/05, 20:39:52 »
Ik werk ook op kino en inderdaad met sudo gedit /etc/udev/rules.d/40-permissions.rules moest ik ook een woord veranderen. Voor mij is dat natuurlijk kinderspel, maar voor tante Josee zou dat echt te moeilijk geweest zijn en dat zou ik echt niet kunnen uitleggen.
Maar aan de andere kant vindt tante Josee het doodnormaal dat haar systeem weer eens geen meter vooruit gaat door allerhande virussen, malware ..en dat neef terelfderure om vijf voor twaalf de hele zooi moet gaan opschonen met allerhande tooltjes.
BTW tante Josee doet gelukkig niet aan videobewerking, alleen maar aan e-mail; internet en af en toe een briefje in doc formaat.
Ik heb al eens voorgesteld om ubuntu erop te gooien, maar dan bekijkt ze mij alsof ik een buitenaards wezen ben. En dat laatste dat klopt wel een beetje.