Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus  (gelezen 2198 keer)

Nautilus
« Gepost op: 2009/09/26, 19:00:15 »
Ik ben even gaan rotzooien met wat functies Dualview voor nautilus.

http://www.youtube.com/watch?v=gpoUdJQAcFo

Maar nu start nautilus niet meer op ik krijg alleen thunderbird en firefox als ik via thunderbird op een link klik. :p is er misschien een manier om hem weer goed te krijgen.

Re: Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/26, 19:02:24 »
Als je Nautilus start in een terminalvenster, wat is dan de output?

« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/26, 19:04:46 »
Als je Nautilus start in een terminalvenster, wat is dan de output?

Ik kan de terminal niet openen, en via CTRL+ALT+F2 lukt niet aangezien je niet in Xserver bent.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/26, 19:07:26 »
En wat doet Alt+F2? Of Alt+t ?
Je zou via Crl+Alt+F2 wel in kunnen loggen en dan je .nautilus map hernoemen. Of het bestand .xsession-errors checken om te zien wat er fout gaat.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/26, 19:23:00 »
En wat doet Alt+F2? Of Alt+t ?
Je zou via Crl+Alt+F2 wel in kunnen loggen en dan je .nautilus map hernoemen. Of het bestand .xsession-errors checken om te zien wat er fout gaat.

Ik heb nautilus map hernoemd maar met geen succe. Waar kan ik xsession-erros vinden?

edit: nevermind heb al gevonden :D
« Laatst bewerkt op: 2009/09/26, 19:28:40 door shinger »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/26, 19:47:45 »
/etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...
Setting IM through im-switch for locale=nl>NL.
Start IM through /etc/X11/xinit/xinput.d/all_ALL linked to /etc/X11/xinit/xinpu.d/default
I: caps.c: Limited capabilities successfully to CAP_SYS_NICE.
I: caps.c: Dropping root priviliges.
I: caps.c: Limited capabilities successfully to CAP_SYS_NICE.
N: main.c: Called SUID root and real-time and/or high-priority scheduling was requested in the configuration. However, we lack the necessary priveiliges:
N: main.c: We are not in group 'pulse-rt', PoliciyKit refuse to grant us the requested prviliges and we have no increase RLIMIT_NICE/RLIMIT_RTPRIO resource limits.
N: main.c: For enabling real-time/high-priority scheduling please acquire the appropriate PolicyKit privileges, or become a member of 'pulse-rt', or increase the RLIMIT_NICE/RLIMIT_RTPRIO resource limits for this user.

X-SESSION-manager[5358]: WARNING: No required applications specified
GNOME_KEYRING_SOCKET=/tmp/keyring-WKaD8w/socket
SSH_AUTH_SOCK=/tmp/keyring-WKaD8w/socket.ssh
GNOME_KEYRING_PID=5523
Geen waarde ingesteld voor '/desktop/gnome/applications/at/visual/exec'

(vino-server:5552): GLib-CRITICAL **: g_ascii_strcasecmp: assertion 's1 != NULL' failed

** (nm-applet:5555): DEBUG: applet_common_device_state_changed
** (nm-applet:5555): DEBUG: old state indicates tat this was not a disconnect 0
** (nm-applet:5555): DEBUG: applet_common_device_state_changed
26/09/2009 19:21:25 Autoprobing TCP port in (all) network interface
26/09/2009 19:21:25 Listening IPv{ 4,6}://*:5900
26/09/2009 19:21:25 Autoprobing selected port 5900
26/09/2009 19:21:25 Advertising security type: 'TLS' (18)
26/09/2009 19:21:25 Advertising authentication type: 'VNC Authentication' (2)
26/09/2009 19:21:25 Advertising security type: 'VNC Authentication' (2)
/usr/bin/python: can't open file '/media/UITGEBREID/Linux/skype/skype-dbus-service.py': [Errno 2] No such file or directory
exec: 1: /usr/lib/evolution/2.26/evolution-alarm-notify: not found
** (update-notifier:5539): DEBUG: /usr/lib/update-notifier/apt-check returned 0 (security: 0)
** (update-notifier:5539): DEBUG: crashreport_check(/code]

Ik heb dit allemaal handmatig van me pc-beeldscherm op me laptop zitten typen dus er kunnen wel fouten in zitten.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/26, 20:39:26 »
de hele ubuntu desktop pakt hij gewoon niet meer. Ik kom wel zeg maar in en dan start Thunderbird maar zonder knoppen boven in dus minimaliseren, maximaliseren, sluiten.
Dus ik denk toch dat het ubuntu-desktop zelf is, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

sudo apt-get install --reinstall ubuntu-desktop lukte niet
het verwijderen en opnieuw installeren lukte ook niet....

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/26, 20:46:34 »
Waar ik aan zit te denken:

- verwijder de verborgen map .nautilus uit je persoonlijke map en doe een herstart. Desnoods via de terminal in de herstelmodus (Recovery Mode).

Heb je trouwens al eens beeldherstel geprobeerd? Baat het niet, dan schaadt het niet:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 1)

« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/26, 20:47:20 »
Je had het ook op een USB stick kunnen zetten. Zie ook niks waar je wat mee zou kunnen. Heb je al geprobeerd nautilus opnieuw te installeren? Met bijv. aptitude search nautilus | grep -e "i   nautilus" kun je checken wat er geïnstalleerd staat en dat vervolgens opnieuw installeren met aptitude reinstall.

En je zou ook inderdaad het met een andere user kunnen proberen.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/26, 20:59:37 »
hij reageert op helemaaal NIKS!!..

dit is wat ik laatste keer uitgevoerd voordat dit gebeurde.

installeren van

nautilus-gksu
nautilus-wallpapers

en wou dus die dualview activeren dat zijn dus maar de enige dingen. Al gebruikt die gast linux mint zou opzich geen probleem zijn aangezien ze onder ubuntu ook beschikbaar waren.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/27, 10:16:50 »
Andere/nieuwe account geprobeerd? Je moet steeds proberen het probleem te localiseren. Andere adviesen van hierboven gevolgd, zoals verborgen mappen verwijderen? Als je gerichte hulp wil, moet je goed feedback geven. Wij hebben toch geen glazen bol?

« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/27, 16:55:25 »
Rustig maar XD.

Ik moe nog we een nieuwe account openen enzo maar ik heb nooit een nieuwe gebruiksnaam gemaakt in shell, al is dat zo gepiept even googlen.
Ik zal het straks even proberen maar denk niet dat er wat zal veranderen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/27, 17:52:47 »
Mij stoort het niet, hoor, maar denk eraan om goed informatie en feedback te geven als je hulp wil. Ik weet zelfs niet zeker of je nu wel of niet nog grafisch kunt opstarten. Sommige van je posts laten me vermoeden van niet.

« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/27, 20:23:39 »
Mij stoort het niet, hoor, maar denk eraan om goed informatie en feedback te geven als je hulp wil. Ik weet zelfs niet zeker of je nu wel of niet nog grafisch kunt opstarten. Sommige van je posts laten me vermoeden van niet.

Nou ik kan wel grafish starten maar Gnome desktop start NIET op. enige wat zichtbaar is, is Thunderbird die ik had ingesteld dat hij bij het opstarten moet opstarten.

« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/27, 21:09:12 »
Probeer eens een herstel uit te voeren op je xorg.conf
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Daarna restart X (ctrl+alt+backspace) of sudo /etc/init.d/gdm restart

Deze xorg kun je ook herstellen via je LiveCD
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 21:11:07 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/27, 21:13:01 »
Wél grafisch kunnen opstarten, maar geen gnome kunnen laden, lijkt mij geen probleem van de x server. Anderszijds: als thunderbird opstart, dan is gnome desktop ook al opgestart, tenzij thunderbird niet via systeem - voorkeuren - opstartprogramma's is opgestart.

Zeker éérst eens zien of het met een verse account wel allemaal werkt vooraleer xserver opnieuw te configureren.

« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/28, 14:11:08 »
Ik heb extra gebruiker toegevoegd maar dat wilt ook niet lukken, ik heb de xserver opnieuw geconfigureerd na de restart krijg ik ook weer alleen Thunderbird te zien.

« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/28, 14:13:53 »
Ik wacht denk ik maar even 3 dagen zal alles wel gaan backuppen, en dan zal ik gewoon de beta van 9.10 opzetten