Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update beheer blijft hangen?  (gelezen 1330 keer)

Offline marco 007

• Lid
update beheer blijft hangen?
« Gepost op: 2009/09/25, 14:47:28 »
Wie weet raad?

Ik krijg net (half uur geleden of zo) melding van updatebeheer dat er nieuwe updates zijn.
Deze heb ik geactiveerd om te installeren, maar hij staat nog steeds te draaien.
Lijkt wel of updatebeheer is vastgelopen, of is het normaal dat het zo lang duurt? In dat geval wacht ik wel.

het gaat om 3 updates: libnewt0.52, python-newt en whiptail.

Overigens kan ik de rest van de computer nog wel gebruiken.

Bedankt voor de reacties.
Marco.

Re: update beheer blijft hangen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/25, 14:48:50 »
Is de computer intussen nog wel bezig op de harde schijf? Kun je tevens eens "Details" uitklappen en een stuk van de laatste output hier posten :)

Offline marco 007

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/25, 14:57:42 »
Is de computer intussen nog wel bezig op de harde schijf? Kun je tevens eens "Details" uitklappen en een stuk van de laatste output hier posten :)

Er lijkt geen schijfactiviteit te zijn (maar misschien wel heel af en toe een klein beetje, dat weet ik niet) en de details uitklappen wil misschien wel, maar ik kan ze niet vinden, misschien wil je aangeven waar ik die moet zoeken?

Bedankt voor de reactie,
Marco.

Offline marco 007

• Lid
[OPGELOST] update beheer blijft hangen?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/25, 15:14:26 »
Een herstart was de enige oplossing voor dit probleem.

Ik had begrepen dat Linux niet zo gevoelig was voor dit soort dingen, in tegenstelling tot Windows, maar blijkbaar wel. En dat terwijl ik nog geen week op weg ben met Linux.... :|

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [OPGELOST] update beheer blijft hangen?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/25, 16:33:14 »

Ik had begrepen dat Linux niet zo gevoelig was voor dit soort dingen, in tegenstelling tot Windows, maar blijkbaar wel. En dat terwijl ik nog geen week op weg ben met Linux.... :|

Niet zo snel.... Dit probleempje zou je waarschijnlijk ook, en beter, op een andere manier hebben kunnen oplossen.

Een "harde herstart" met de knop, is een paardemiddel dat, bijna zeker, hiervoor niet nodig was.

Enfin, je hebt nog maar krap een week ervaring met Linux, dus dat komt nog wel.  :)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/25, 18:24:15 »

Ik heb dat ook wel eens op mijn "oude" laptoppie.
Geforceerd afsluiten en wachten tot update beheer zich weer meldt werkt bij mij prima.

Gr Ruud

Offline marco 007

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/25, 19:35:56 »

Niet zo snel.... Dit probleempje zou je waarschijnlijk ook, en beter, op een andere manier hebben kunnen oplossen.

Een "harde herstart" met de knop, is een paardemiddel dat, bijna zeker, hiervoor niet nodig was.

Enfin, je hebt nog maar krap een week ervaring met Linux, dus dat komt nog wel.  :)

Het was geen "harde herstart" met de resetknop, maar wel gewoon softwarematig. De computer werkte verder nog prima. Valt dus nogal mee.
Ik hoop wel snel wat meer ervaring met Linux te krijgen, tot nu toe bevalt het wel. ;)

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/25, 23:33:43 »
Marco 007,
Als je dat nog eens hebt, open dan een terminal en tik in:
topZo kan je zien welke processen er bezig zijn.
Vermeld dit dan eens hier in je topic.
ThX
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline marco 007

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/26, 22:47:42 »
Marco 007,
Als je dat nog eens hebt, open dan een terminal en tik in:
topZo kan je zien welke processen er bezig zijn.
Vermeld dit dan eens hier in je topic.
ThX
O.K.
Ik kende het commande 'top' niet, maar zal het laten zien zodra het probleem zich weer voordoet.

Marco.