Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van JRE naar Openjdk.  (gelezen 6331 keer)

Offline petervs

• Lid
Re: Van JRE naar Openjdk.
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/12, 20:32:04 »
een starter maken?
Bedankt, gewoon de hele weg naar het .runFrostwire.sh in de opdrachtregel.
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/12, 21:18:01 »
Her Lexaldo: "Ik draai al een tijdje naar volle tevredenheid  met open jdk en geen .java-map te bekennen. Ook niet in de verte.
En wat mij betreft mag dat zo blijven".
Maar hoe krijg ik dan Java in mijn browser? Ik heb toch echt Openjdk jre en icedtea plugin geïnstalleerd?

« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/12, 22:55:07 »
Dame en Heren, ik heb het hoofd in de schoot gelegd. Ik heb alles Openjdk eruit gegooid en sun-java weer in ere hersteld. En de Java map is ook weer terug waar hij thuishoort. Ik vind dit resultaat wel jammer, want problemen zijn ervoor om op te lossen en niet om ervoor op de loop te gaan. Maar ja, soms kun je niet anders. Het zij zo. Amen. In ieder geval iedereen bedankt voor zijn en haar inbreng.

« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/12, 23:35:24 »
Over Frostwire gesproken, dat zit wel in Hardy in het Synaptics register maar niet in Jaunty. Zou dat iets met de Java versie te maken hebben?

« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/12, 23:57:25 »
Een deb is een softwarebron? Dat zou dan betekenen dat Frostwire niets in Hardy doet. Maar in Jaunty zit het ook niet. Althans bij mij niet.

DarkEra

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/13, 00:07:45 »
.deb is een pakket wat je kan installeren. Even googlelen op frostwire et viola: http://www.frostwire.com/?id=downloads
Klikken op het ubuntu icoon daar op die site en downloaden maar. :)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #31 Gepost op: 2009/09/13, 04:06:45 »
.deb is een pakket wat je kan installeren. Even googlelen op frostwire et viola: http://www.frostwire.com/?id=downloads
Klikken op het ubuntu icoon daar op die site en downloaden maar. :)
En juist de .deb van die site wil ook Sun Java hebben.
Als het je verder geen bal interesseert is dat prima, maar de .tar.gz werkt met de OpenJDK die standaard aanwezig is in Intrepid en nieuwer.

Dit is dus één van de weinige gevallen dat ik de .tar.gz aan zou raden boven de .deb versie.
Het installeren gaat heel simpel: gewoon uitpakken in je home map. Verwijderen is ook simpel: gewoon die map verwijderen :)

« Reactie #32 Gepost op: 2009/09/13, 17:25:30 »
Is het mogelijk om beide versies van Java naast elkaar op je computer te hebben, of gaat dat elkaat bijten?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2009/09/13, 18:08:21 »
Dat heeft geen zin. Je hebt enkel de Sun versie of de open source versie nodig. Overgaan naar de open source versie doe je een beetje uit ideologie, en als dat een beetje de drijfveer is, dan wil je de Sun versie niet meer gebruiken. Om zuiver functionele of technische redenen hoef je de overstap niet te doen.

« Reactie #34 Gepost op: 2009/09/13, 20:37:26 »
Heer Vanadium, zeer bedankt.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2009/09/13, 21:35:01 »
Geen dank, beste Herman. Eigenlijk had ik niet op je vraag geantwoord. Weerom puur technisch kan je zeer waarschijnlijk wel beide naast elkaar geïnstalleerd hebben, maar 100% zeker ben ik dat niet.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #36 Gepost op: 2009/09/13, 21:44:38 »
Ik heb ze beide geïnstalleerd, maar dan kan je wel tegen problemen aanlopen.
Voor Java-programma's kan je kiezen welke Java je wil gebruiken (sudo update-alternatives --config java).
Voor applets die in een browservenster draaien kan je vanuit Firefox kiezen welke plugin je wil. Alleen is die keuze na een nieuwe opstart weer weg.

De problemen die ik hier zie zijn o.a. verkeerde/inconsequente verwijzingen naar de verschillende plugins. Het kan zijn dat Opera de ene plugin gebruikt en Epiphany de andere. Om alles gelijk te trekken moet je dan handmatig de verschillende symlinks aanpassen. Veel werk, vervelend en totaal niet gebruiksvriendelijk.

Tegenwoordig heb ik alle Java plugins uitgeschakeld in Firefox. Gewoon om te kijken of ik ze mis :)
En nee, ik mis ze niet, ik ben nog maar weinig sites tegengekomen die nog met Java werken. Het meeste is Flash tegenwoordig.

Offline syjo

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2009/09/13, 21:48:29 »
Wel jammer dat Sun-java gemist moet gaan worden, want dit is de enige Java die bij mij werkt.
Dat met icedtea is niet goed genoeg.
Ik heb een rekening lopen bij de Binck bank en die hebben online beurskoersen. Als je de koersen bekijkt kun je zien wat ze op dat moment doen door middel van kleuren die in de tabellen komen. Rood is lager en groen is beter of stijgend.
Bij Binckbank noemen ze streaming koersen. Zodra ik met icedtea dit wil bekijken komen die kleuren (streaming) niet meer en alleen met het SUN-pakket werkt het goed. Met icedtea heb ik zelfs het effect gehad dat alles wat ik in wilde typen, nadat ik bij de Binckbank naar de koersen had gekeken, achterstevoren kwam te staan ( Is al eens een item in dit forum geweest).

Ik wil beslist nog niet over.