Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestandsoverdracht Emesene/Pidgin werkt niet  (gelezen 879 keer)

Offline joop13

• Lid
Bestandsoverdracht Emesene/Pidgin werkt niet
« Gepost op: 2009/09/10, 23:06:05 »
Kan iemand mij vertellen waardoor deze msn-clients geen van beide bestanden overzenden naar MSN. Ze worden wel gezien door de tegenpartij maar accepteren van de overdracht levert geen overdracht op aan de msn-kant. Aan mijn kant zag ik bij Pidgin niet eens dat er een bestand verstuurt werd.

Vroeger heb ik wel eens bestanden verstuurt via een msn-client, kan dat Kopete geweest zijn?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Bestandsoverdracht Emesene/Pidgin werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/10, 23:55:16 »
Joop, je kunt eens MSN-Pecan proberen (een plugin voor Pidgin)

Experimental direct connection support (fast file transfers)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/11, 00:10:45 »
Ik wil (en kan XD) niet een nieuwe plugin installeren. In zowel Emesene en Pidgin zit de knop bestand verzenden. Mijn belangrijkste vraag is: Waarom werkt dit niet en hoe kan ik dat wel aan de gang krijgen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/11, 01:09:15 »
Het onderzoeken hoe de file transfers in MSN (gesloten protocol) werken is een heel karwei. Daarom kunnen de meeste clients daar ook niet goed mee overweg.

Ik weet niet of er op dit moment MSN clients bestaan die file transfers voor 100% ondersteunt.

EDIT: Eindelijk mijn 1000e post
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline joop13

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/11, 01:11:14 »
Bedankt in ieder geval.

En hartelijk gefeliciteerd met je 1000e post. Nu komt natuurlijk de 1001e XD