Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beveiliging  (gelezen 893 keer)

sjefke

• Gast
Beveiliging
« Gepost op: 2009/09/06, 16:16:21 »
hoi,

Ik ben nieuw hier en waag mij ook voor de eerste keer aan Ubuntu, mijn vraag is of ik ook iets aan beveiliging moet doen, in de software pakketten vind ik niets over beveiliging of virusscanners.

mvrgr,

Sjefke

Offline joop905

• Lid
Re: Beveiliging
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/06, 16:19:02 »
Welkom
kijk hier eens naar:  http://wiki.ubuntu-nl.org/VeiligheidKort

Nederlandstalige Ubuntu documentatie
http://wiki.ubuntu-nl.org/
grj
« Laatst bewerkt op: 2009/09/06, 16:22:45 door joop905 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/06, 16:34:21 »
Hartelijk welkom op het Forum.
Daar Uw vraag over Software gaat zet ik U in het Topicdeel Software en configuratie.
Als U naar synaptic gaat en U typt in chkrootkit heeft U al een rootkitscanner gevonden.
Als U intypt clamtk heeft U een virusscanner gevonden.
Of U ze nodig heeft is een ander verhaal zie bovenstaand antwoord van Joop905. :)
Groetjes Tom. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/06, 16:36:16 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

sjefke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/06, 17:18:10 »
Hartelijk welkom op het Forum.
Daar Uw vraag over Software gaat zet ik U in het Topicdeel Software en configuratie.
Als U naar synaptic gaat en U typt in chkrootkit heeft U al een rootkitscanner gevonden.
Als U intypt clamtk heeft U een virusscanner gevonden.
Of U ze nodig heeft is een ander verhaal zie bovenstaand antwoord van Joop905. :)
Groetjes Tom. :)

Hoi, mijn verontschuldiging voor het plaatsen op het verkeerde topicdeel, ik had reeds gepoogd mijn vraag te verplaatsen, maar kon geen knop om te verwijderen vinden.

mvrgr,

Sjefke

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/06, 17:20:42 »
virusscanners en andere beveiliging zul je simpelweg niet nodig hebben op Linux, that's it. Uitzondering is als je Windows-virussen wilt vinden met Linux, dan zijn er virusscanners als clamtk.