Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pc start niet door.  (gelezen 2713 keer)

Offline mhweb

• Lid
Pc start niet door.
« Gepost op: 2009/12/23, 21:37:26 »
Mijn pc met dual boot start niet op...  ttz,  als ik opstart, laadt grub.. ik kan kiezen welk systeem ik wil opstarten, maar wat ik ook kies... ik kom op een zwart scherm terecht,
( kies ik windows gaat die schijnbaar laden,  metertje begint over en weer te bewegen maar stopt na een minuutje )
Pc ingesteld op enkel van cd booten,  cd er in, de Ubuntu 9.10 notebook remix . cd start, ik kies taal kies daarna opstarten vanop de cd.. en krijg dan zwart scherm...
Windows recovery cd er in.. starten van recovery en na een minuutje of twee, een foutmelding... ( verschillende keren geprobeerd, en verschillende meldingen die enigsinds op elkaar lijken,  unexpected errors.

Hehe wat moet ik ... staan een deel vrij belangrijke dingen op de  Home partitie...

Hoe kom ik hier uit?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Pc start niet door.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/23, 21:44:14 »
Het zou kunnen, dat je een hardware probleem hebt.
Je gebruikt de netbook remix, is het ook een netbook?
Probeer anders de 9.04 versie van Ubuntu, deze is soms minder kritisch op de hardware.
Neem die live CD en kijk eens of die hetzelfde probleem heeft.
Andere mogelijkheid, zet de HD in een andere PC en maak een backup van de /home, voordat je verder gaat en mogelijk alles vernietigd.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline mhweb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/23, 21:55:48 »
Het is geen netbook, maar een MSI neton ( pc ingebouwd in het scherm) Ik kreeg de normale versie niet geinstalleerd,  en heb daarom de netbook remix geprobeerd wat wel lukte...heeft een maand of twee drie goed gewerkt in dual boot. 
Heb overigens al geprobeerd met de 9.10 normale versie, iso die op stick staat, en de windows recovery cd doet het ook niet.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/23, 21:59:26 »
Kan het zijn, dat je BIOS veranderd is?
Op mijn laptop had ik iets soortgelijks met de SATA controler.
Toen ik deze op IDE zette, werkte het wel, alleen moest ik daarna wel opnieuw installeren, omdat de UUID veranderd was.

ps: Ubuntu had geen probleem, Win-7 ook niet, maar XP kan/kon niet overweg met de SATA aansturing .....

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/24, 06:23:12 »
maar XP kan/kon niet overweg met de SATA aansturing .....
op te lossen door sp2 te installeren, daarna zou je als het goed is in het BIOS de IDE-boel op [enhanced] kunnen zetten, Ron.

@mhweb: met een Intel Atom processor erin, die MSI?

Offline mhweb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/24, 07:18:51 »
yep, http://www.laptopshop.nl/product/68351/msi-neton-ap1900-zwart.html#specificaties

Ik veronderstel dat de processor zelf niet stuk is,  ( anders zou die helemaal niet opstarten, en hij begint er wel aan)
Het geheugen heb ik een tweede keer getest, met de ubuntu installatie cd, en gaf geen fouten.

HD uitbouwen is voorlopig niet mogelijk. Dat ding is nog in Garantie, alleen verblijf ik momenteel in het buitenland, en ga pas terug als de garantie bjina verlopen zal zijn.
In verband hiermee, zal ik even de verkoper ter plaatse vragen.
Maar zou dat ding liever aan het werk krijgen ervoor natuurlijk.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/24, 08:21:18 »
op te lossen door sp2 te installeren, daarna zou je als het goed is in het BIOS de IDE-boel op [enhanced] kunnen zetten, Ron.
Dat kan alleen met de drivers van floppy, maar de laptop heeft geen floppy en USB wordt dan nog niet herkend.
Maar op IDE werkt alles en het systeem is niet merkbaar trager, dus ik vind het best :lol:

Offline mhweb

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/25, 08:44:09 »
Zou ik die pc, als hij aanstaat, maar geen systeem draait, kunnen met een of andere kabel verbinden met een andere pc, en zo aan de data geraken om te kopieren naar ergens anders? Ik kan die ene dus starten, kiezen welk systeem ik wil draaien, maar geen van beide noch een bootalbe cd werken.
Indien ja, wat voor soort kabel is dat? en hoe ziet die er uit?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/25, 20:36:32 door mhweb »

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/26, 11:10:42 »
Nee dat kan niet volgens mij. Maar ik vermoed (let wel, vermoed) dat ofwel iets aan de harde schijf en/of optische drive stuk is, of de bekabeling van/naar de harde schijf en/of optische drive niet goed vast zit.