Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: e-mail bericht sture vanop een website in Firefox  (gelezen 2030 keer)

Offline Jakke5

• Lid
e-mail bericht sture vanop een website in Firefox
« Gepost op: 2009/08/18, 22:18:15 »
Ben overgestapt naar gmail.com (maar het had ook bv. hotmail.com kunnen zijn) en stuit nu op het vervelend probleem dat ik daarmee geen bericht kan sturen vanop een website bv. naar een adres van de vorm <info@websitevaneenfirma> want dan wordt automatisch het standaard-email-programma geladen (in mijn geval THUNDERBIRD)
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om toch met gmail.com te werken.

Offline Jakke5

• Lid
Re: e-mail bericht sture vanop een website in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/19, 21:22:55 »
Dankjewel Arie.
Kan ik de add-on weer verwijderen als hij bv. Firefox te zeer vertraagt of niet aan de verwachtingen voldoet?

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/23, 22:41:30 »
Hallo Arie

Geprobeerd te installeren maar krijg het bericht dat de installatie niet kan doorgaan omdat deze add-on al geïnstalleerd is.
Maar in Firefox=>Extra=>add-ons zie ik de betreffende niet staan. Ook elders is er geen spoor van te vinden. Wat nu???

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/24, 07:18:41 »
Klopt

Hij staat bij je zoekmachines... Heb het ding nav dit topic ook geinstalleerd en toen gezien dat 'ie hem daar neer zet. Bij "Zoekmachines beheren" kan je hem ook weer verwijderen.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline hans1963

• Lid
    • De wereld volgens Hans
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/24, 21:13:21 »
heb je via Systeem - Voorkeuren - standaard toepassingen, wel Gmail als standaard mailer ingesteld?
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/24, 22:30:11 »
Dankjewel Hans en Jan.
Bij standaardtoepassingen krijg ik het bijgevoegd scherm. Hoe kan ik daarin gmail als standaard instellen?
Ik wil ook wel de zoekmachines beheren. Alleen weet ik niet waar/hoe ik die moet gaan zoeken.

En dan is er nog een probleempje. In Thunderbird kan ik rare tekens zoals een Spaans (omgekeerd) vraagteken e.d.m. invullen. Iemand een idee hoe dat kan in gmail? (Alt+cijfercode werkt niet) Ik schrijf regelmatig in het Spaans ...
« Laatst bewerkt op: 2009/08/24, 22:35:28 door Jakke5 »

Offline hans1963

• Lid
    • De wereld volgens Hans
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/27, 15:47:48 »
In het toepassingen scherm moet je de opdracht Thunderbird %s vervangen voor Gmail.

Hoe je vreemde tekensets aanpast in Gmail weet ik niet. Ben niet bekend met Gmail
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/27, 16:01:13 »
In het toepassingen scherm moet je de opdracht Thunderbird %s vervangen voor  >  Gmail %s

Dan gaat U naar Firefox - Bewerken - Voorkeuren - Toepassingen en daar staat dan gmail.

« Laatst bewerkt op: 2009/08/27, 16:06:38 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/27, 21:42:56 »
Dankjewel Hans en Wanda.

De verandering is doorgevoerd. Wat het resultaat is laat ik weten als de gelegenheid zich voordoet.

Offline tomcat

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/28, 14:02:40 »
In het toepassingen scherm moet je de opdracht Thunderbird %s vervangen voor  >  Gmail %s

Dan gaat U naar Firefox - Bewerken - Voorkeuren - Toepassingen en daar staat dan gmail.

Ook hetzelfde resultaat grrr :(

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/28, 14:06:08 »
Misschien overbodig:
met Thunderbird kan je ook emailen via Gmail, op de website van Gmail staat hoe dit moet, er zijn afwijkingen t.o.v. normale SMTP en POP manieren......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.