Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem geluidsconfiguratie 8.1 bij gebruik van verschillende applicaties  (gelezen 1359 keer)

Offline Miki

• Lid
Als ik skype gebruik en vervolgens bijvoorbeeld een flash video in firefox afspeel dan is er geen
geluid bij de video (en vervolgens crasht firefox ook nog eens). Volgens mij ligt het aan de geluidsinstellingen, maar ik kom er niet uit.

De huidige configuratie is als volgt: Alles staat op Alsa, en de default mixer op: Playback:
ALSA PCM on front: 0 (ALC888 Analog) via DMA (Pulse Audio Mixer).

Met hartelijke groet,

Miki

Offline Miki

• Lid
Hallo Gijs,

Dank voor de reactie. Ik ben er helaas nog niet helemaal uit maar wel
een stap verder. Ik heb de Skype configuratie naar plughw veranderd. Het resultaat
is dat ik nu wel een youtube video kan bekijken terwijl skype aan is. Andersom
werkt het echter niet: dus als ik een youtube videol bekeken heb, dan kan
ik erna geen gebruik maken van skype, het bericht verschijnt dan dat ik
er een "problem with audio playback" is opgetreden.

Met vriendelijke groet,

Miki

Je kan een programma dwingen om de oss module te gebruiken bijv. amarok, type in de terminal aoss amarok of maak een starter aan of wijzig de starter door in de Opdrachtregel aoss er voor te zetten. Zo ziet het er bij mij uit aoss amarok %U

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Miki

• Lid
Bedankt Gijs,

Ik heb nog geen tijd gehad om mij in Amarok te verdiepen, voorlopig heb ik
een praktische oplossing gevonden: bij de skype instellingen sound out heb ik
voor pulse gekozen. Nu gaat het geluid van skype via mijn speakers en niet
via mijn koptelefoon, dit itt het opnemen van geluid. Het lijkt te werken, ook
al verdient de "oplossing" geen schoonheidsprijs. Als ik meer tijd heb dan ga
ik mij toeleggen op jouw suggestie en de mixing mogelijkheden verder bestuderen.

Met vriendelijke groet,

Miki

Zeg, is hier geen normale oplossing voor? Ik heb jarenlang zonder problemen Skype gebruikt en nu met de laatste versies heb ik het probleem dat wanneer ik reeds een andere sound-applicatie heb gebruikt, de Skype-audio het niet meer doet. Hoe los ik dit makkelijk op?

Zeg, is hier geen normale oplossing voor? Ik heb jarenlang zonder problemen Skype gebruikt en nu met de laatste versies heb ik het probleem dat wanneer ik reeds een andere sound-applicatie heb gebruikt, de Skype-audio het niet meer doet. Hoe los ik dit makkelijk op?
Ik heb nog geen normale oplossing kunnen vinden. Het makkelijkste los je het op met mijn tweede post en dan de eerste post voor deze post. Allemaal een beetje omslachtig helaas, maar zoals eerder gezegd is dit de enigste oplossing voor twee verschillende geluidsbronnen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.