Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio cd's niet herkend in virtual box  (gelezen 3330 keer)

Offline henkcbos

• Lid
Audio cd's niet herkend in virtual box
« Gepost op: 2009/08/18, 13:31:27 »
Kan iemand mij helpen met dit probleem. Alles werkt vlekkeloos behalve audio cd's ,en ik wil i tunes voor windows gaan gebruiken.
Ik draai winxp als guest in ubuntu hardy heron.

Re: Audio cd's niet herkend in virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/18, 13:34:10 »
Heb je je cd-drive wel aangezet in VirtualBox?

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/18, 13:48:01 »
Jazeker,hij werkt ook wel alleen niet met audio cd's

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/18, 17:02:26 »
Kan je wel mp3 afspelen daar onder windows?

Als je dat kan zou ik even opzoek gaan naar een codec pack voor xp dan werkt het wel denk ik.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/18, 19:08:15 »
Ik zie wel mijn mp3 speler (ipod) in deze computer maar niet de bestanden.
Ik ben een echte fan van ubuntu maar ook een echte amateur.Hier kom ik niet uit.
Help mij aub.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/18, 21:49:40 »
Misschien kan je beter even een nieuw lijntje maken want dit is een heel andere vraag als het onderwerp.

Wil je nu je ipod benaderen vanuit windows in een VirtualBox of hebben we het over je ipod onder ubuntu?

Maar lees dit eens dan ben je er volgens mij uit weleens waar zonder windows maar lijkt mij een beter oplossing.
Ubuntu met amarok schijnt goed te werken, kan het niet voor je testen daar ik geen ipod heb.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/iPodOpUbuntu
« Laatst bewerkt op: 2009/08/18, 21:54:24 door welrob »

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/19, 14:05:32 »
Nee hoor, de vraag is nog steeds,waarom ziet mijn cddvd speler in virtualbox winxp geen audio cd's.Over mp3 heb ik het niet gehad.U wel.
Amorak gebruik ik trouwens al maar ik vind het niet te vergelijken met itunes. Het werkt ook goed maar itunes is mooier,artistieker en daar ben ik gevoelig voor.
Maar dan zou ik een apple moeten kopen en dat kan ik niet betalen van mijn pensioen en windows wil ik niet.Wat een ontboezemingen,volgens mij is dit forum daar niet voor.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/19, 14:10:45 door henkcbos »

« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/19, 14:28:18 »
Nee hoor, de vraag is nog steeds,waarom ziet mijn cddvd speler in virtualbox winxp geen audio cd's.Over mp3 heb ik het niet gehad.U wel.
Amorak gebruik ik trouwens al maar ik vind het niet te vergelijken met itunes. Het werkt ook goed maar itunes is mooier,artistieker en daar ben ik gevoelig voor.
Maar dan zou ik een apple moeten kopen en dat kan ik niet betalen van mijn pensioen en windows wil ik niet.Wat een ontboezemingen,volgens mij is dit forum daar niet voor.

Je laatste alinia is een beetje overbodig. De link die hiervoor hebt gekregen is een artikel over Ubuntu. In dit forum zijn er mensen die je misschien een tip kunnen geven. Om dit een "Ontboezeming" te noemen....

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/19, 16:51:31 »
Ik begin dit een raar gesprek te vinden.Ik heb een probleem maar raak daar steeds verder bij vandaan.
Ik wil niet gecorrigeerd worden ik wil geholpen worden.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/19, 17:10:36 »
Ik zie wel mijn mp3 speler (ipod) in deze computer maar niet de bestanden.
Ik ben een echte fan van ubuntu maar ook een echte amateur.Hier kom ik niet uit.
Help mij aub.

Dat snap ik best dat dat zo voelt maar je vraag gaat over een audio cd die geen muziek afspeelt en dan krijg je als antwoord kijk eens naar de codecs en kan je wel gewoon een mp3 afspelen onder windows. en dan krijgen wij bovenstaande als antwoord en dan gaat het dus ineens over een ipod ipv een cd.

Wij kunnen niet kijken wat jij doet of denkt dus aub wees duidelijk met omschrijven van je probleem zodat we je een goed antwoord kunnen geven.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/19, 17:17:54 »
Ik begin dit een raar gesprek te vinden.Ik heb een probleem maar raak daar steeds verder bij vandaan.
Ik wil niet gecorrigeerd worden ik wil geholpen worden.

Wat verwacht je. Je hebt een probleem met een Ipod, Het wordt niet ondersteund door Ubuntu (zie vorig artikel). Het is hier een forum waar je een vraag kunt stellen over Ubuntu. Er zijn mensen die met z'n vraag iets kunnen. Je krijgt dan "gratis" advies. Geen garantie.  Het is een open forum.

Leesvoer : http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/richtlijnen#Forum

BTW, Ik heb ook een kleine beurs, daarom gebruik ik Ubuntu en heb geen Ipod.  :)

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/19, 19:57:37 »
Audio cd's niet herkend in virtual box

Kan iemand mij helpen met dit probleem. Alles werkt vlekkeloos behalve audio cd's ,en ik wil i tunes voor windows gaan gebruiken.
Ik draai winxp als guest in ubuntu hardy heron.

Dit was mijn vraag.
Ik heb helemaal geen probleem met mijn ipod.

En ik ga geen richtlijnen lezen.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/19, 21:00:00 »
Oke maar kan je nu wel of geen andere media afspelen onder windows dat is mijn vraag?
Zomaar een vraag heb je de geluidskaart goed ingesteld want als windows geen geluidskaart ziet geeft hij ook niks weer als je een audio cd gebruikt.
En heb je die cd al eerder onder windows afgespeeld daar ik weet dat sommige audio cd niet willen spelen onder windows.

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/08/19, 21:16:16 »
Dankjewel voor de reactie.
Antwoord 1: nee
antwoord 2: ja
Antwoord 3: ja, op mijn andere pc waar gewoon winxp op draait.Dus niet in virtual box.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #14 Gepost op: 2009/08/19, 21:30:33 »
Als je gewoon het windows opstart geluid hoort is je geluidskaart oke.

Als je echter helemaal geen muziek kunt afspelen onder  windows denk ik dat je geen codecs hebt gekregen tijdens de installatie meestal krijg je de std codecs gewoon mee.
Ga naar deze site en download het codec pak http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm download dit met windows xp onder ubuntu das het makkelijkste dan installen en probeer dan nog eens een mp3 af te spelen onder xp dan moet het allemaal lukken

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/08/19, 23:08:39 »
Ga ik proberen,hartstikke bedankt.
Leuke dochter heb je.

Offline henkcbos

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/08/27, 17:01:30 »
Hallo,
Ik geef het op.
Met amarok kan ik nu goed overweg en dat itunes met windows vergeet ik verder maar.
Bedankt voor de racties.