Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost ) gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.  (gelezen 4384 keer)

Offline marco1800

  • Lid
( opgelost ) gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Gepost op: 2009/03/20, 15:45:21 »
Ik gebruik gmail onder imap en dat werkt heel goed. Maar nu heb ik per toeval de prullenbak onder het mapje met ster verwijderd. Ik heb een back-up op cd-rom maar als ik hem terug zet en evolution terug heropstart ben ik dat mapje prullenbak onder met Ster kwijt. Onder mijn webmail van gmail heb ik nog prullenbak. En ik heb dat mapje dat ik nu kwijt ben nodig om berichten in te verslepen zodanig dat ze on-line worden verwijderd. Onder verzonden berichten heb ik ook nog prullenbak maar als ik dan van boven op de balk een bericht aanklik met verwijderen komt die altijd terug onder alle berichten. ik heb ook al mijn account verwijderd en terug geinstalleerd zonder gebruik te maken van de back-up maar ookj dan heb ik dat mapje prullenbak niet onder met ster.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/21, 20:57:39 door Wanda »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/20, 16:50:37 »
Dit ligt volgens mij niet aan ubuntu maar aan gmail.
Wat je anders wel kan doen is alle berichten verplaatsen naar de andere prullenbak (boven [gmail]), die staat in gmail dan in het label [imap]/trash. Als je de schijfruimte dan nodig hebt kan je deze eens leegmaken op de webmail. Voor de rest is het in mijn ogen gewoon handig om alle mails bij te houden, je weet nooit wat je later nog eens nodig hebt.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline marco1800

  • Lid
Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/20, 21:05:42 »
De berichten verslepen of verplaatsen door middel van rechtermuisknop naar de map prullenbak van "op deze computer" gaat niet. Ik heb ook eens de map concepten verwijderd uit de lijst. Ik heb uiteraard nog de deze map nu onder webmail. Maar hoe kan ik nu die 2 mapjes terug zetten?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline marco1800

  • Lid
Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/23, 14:07:25 »
Ik heb de test gedaan en ook imap onder thunderbird gezet ma
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline marco1800

  • Lid
Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/23, 14:14:33 »
Ik heb de test gedaan en ook imap onder thunderbird gezet maar dan hetzelfde probleem prullen bak komt dan ook niet terug. Onder thunderbird kan je die imap mapjes niet verwijderen. Onder evolution wel. Ik heb nu nog enkel mijn inbox van gmail van de andere mapjes zijn ook weg via imap evolution. Ook verzonden berichten maar da's niet zo erg. Dit probleem heeft dus niks met Ubuntu te maken, maar met gmail. Hoe kan ik terug die mapjes zichtbaar maken onder imap? Wat moet ik daarvoor doen onder mijn gmail??
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline marco1800

  • Lid
Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/21, 20:22:18 »
Eindelijk gevonden na 5 maanden! Klik onder evolution mappen, mapabonnementen, kies onder server de juiste account en dan krijg je een overzicht van de mapjes die al of niet zijn verwijderd. De verwijderde kan je gewoon terug aanvinken.
Onder thunderbird, zie onder mapabonnementen beheren. Dit scherm krijg je als je klikt op de naam van je e-mailaccount boven het postvak in.
Hier weer hetzelfde, de mappen die verwijderd zijn terug aanvinken.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/21, 20:34:07 »
Mooi dat je na 5 maanden de oplossing hebt gevonden en hier neer hebt gezet.Handig voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen en daarvoor de oplossing zoeken.Zelf gebruik ik imap gmail onder thunderbird,maar heb dit zelf nog nooit meegemaakt.Ik gooi niet gauw mapjes weg  ;)
Kubuntu 20.04

Offline marco1800

  • Lid
Re: gmail onder imap ben mapje prullenbak kwijt.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/21, 20:42:37 »
Mooi dat je na 5 maanden de oplossing hebt gevonden en hier neer hebt gezet.Handig voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen en daarvoor de oplossing zoeken.Zelf gebruik ik imap gmail onder thunderbird,maar heb dit zelf nog nooit meegemaakt.Ik gooi niet gauw mapjes weg  ;)
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS