Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Dapper naar Edubuntu upgraden?  (gelezen 924 keer)

Van Dapper naar Edubuntu upgraden?
« Gepost op: 2006/10/26, 16:38:55 »
Zou het nou theoretisch mogelijk zijn om van Dapper up te graden naar Edubuntu of zal ik Edubuntu gewoon maar downloaden en dan installeren?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline woteb

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/26, 16:41:22 »
Kun je niet gewoon het volgende doen: (sudo) apt-get install edubuntu-desktop
Sudo gebruiken wanneer je gee root bent.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/26, 17:01:14 »
dan overschrijft ie dus dapper?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/26, 17:12:12 »
men kan edubuntu naast ubuntu (dapper) gebruiken. bij het inlogscherm kunt u kiezen. zo zou u ook kubuntu kunnen installeren.
dat kan "grafisch" via de synaptic. zoeken naar edubuntu-desktop.

succes!

o ja de terminal kan ook gebruikt worden, dan zou ik kiezen voor aptitude i.p.v. apt-get. (waarsch. krijg ik nu op mijn kop van de kenners......)

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/26, 20:52:22 »
@laacque: edubuntu is eenzelfde soort variant als kubuntu, of xubuntu. Je hoeft dus idd alleen maar edubuntu-desktop te installeren. Daardoor wordt dapper niet overschreven, maar  edubuntu dapper (6.06) wordt geinstalleerd. miss een klein verschil, maar wel belangrijk (vind ik).