Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synaptic opent niet  (gelezen 1259 keer)

mareja

• Gast
Synaptic opent niet
« Gepost op: 2009/08/15, 21:20:42 »
als ik software wil downloaden, opent synaptic niet, waar kan ik dat vragen, ben hier net nieuw

Moderator edit: titel verduidelijkt :)
« Laatst bewerkt op: 2009/08/15, 21:23:46 door Vistaus »

Re: Synaptic opent niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/15, 21:23:19 »
Welkom op het forum :)

Hoe bedoel je "Synaptic opent niet"? Krijg je een foutmelding? Zo ja, wat voor foutmelding?

Offline Mikkel

• Lid
Re: synaptic
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/15, 21:23:59 »
Welkom!
Krijg je geen foutmelding te zien?

Edit: te laat. :D

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/15, 22:11:21 »
Open onder Hulpmiddellen een terminal venster en type sudo synaptic als er foutmeldingen komen kan je deze in de terminal zien. Kan je de foutmeldingen hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

mareja

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/17, 02:45:30 »
dank je voor jullie welkom,
terminal venster opent ook niet.

mareja

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/17, 02:48:22 »
heb gedaan wat gijsbert zei,
maar ook het terminal venster is blanco, net als het venster van synaptic, dus kan ik niets installeren.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/17, 12:08:18 »
Mareja, welke Ubuntu-versie heb je geïnstalleerd en ging het installeren zonder foutmeldingen?
Heb je Ubuntu op een eigen harde schijf of partitie geïnstalleerd of als WUBI-installatie, dus binnen Windows?
Als je de pc opstart met de Live-cd die je hebt gebrand (als 'image' toch?), kun je dan wél bijvoorbeeld een terminalvenster openen?
Wat bedoel je met dat het terminalvenster 'blanco' is? Staat er zelfs geen regel in met de gebruikersnaam en computernaam die je tijdens het installeren hebt gekozen?

« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/17, 19:42:05 »
Ga naar Hulpmiddelen en open een Terminal venster en type:
sudo apt-get remove synaptic nadat je een ENTER hebt gegeven moet je, jouw wachtwoord ingeven. Hier zie je niets geen sterretjes, balletjes of wat dan ook.
Als de terminal gereed is type je sudo apt-get install synaptic Na de ENTER zal je waarschijnlijk je wachtwoord niet in hoeven te geven, de root rechten blijven voor een bepaalde tijd, anders eerdere procedure uitvoeren.
En ben ik vergeten :-[ ,  ook welkom op het forum.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/17, 19:43:50 »
Gijsbert, ik denk dat er meer achter zit.. Ik heb twee keer meegemaakt dat niets meer startte. Na een reboot was dat opgelost. Een andere keer was een Qt-library beschadigd, waardoor nieuw gestarte programma's crashten.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/17, 21:13:55 »
Het is altijd de moeite van het proberen waard. Soms zijn de wegen van Ubuntu ondoorgrondelijk.(Oud Zen gezegde. :rolleyes:)