Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AWN probleem  (gelezen 1541 keer)

M van Dijk

• Gast
AWN probleem
« Gepost op: 2009/08/03, 11:25:17 »
Hallo allemaal,

Had een vraagje over de Avant Window Navigation (AWN). Ik heb het geinstalleerd, werkt prima, maar ik kan alleen geen extra programma's eraan toevoegen. Op veel sites staat beschreven dat je vanuit het Ubuntu menu bv. Firefox zo ernaar toe kan slepen, en wanneer er een plusje staat hij er bij moet staan. Dit werkt dus niet.

Hebben jullie suggesties om dit op te lossen?

Re: AWN probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/03, 12:06:53 »
Ik denk dat onder Systeem=>voorkeuren er een AWN manager staat ofzoiets. Daar kunt ge ook vanalles instellen.

Of met de rechtse muisknop op de balk klikken.

M van Dijk

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/03, 12:16:33 »
Dat heb ik al geprobeerd, maar ik kom er niet veder mee. Ik kan geen iconen toevoegen aan die standaard lijst die al in de AWN manager staat. En slepen gaat dus ook niet....

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/03, 13:34:08 »
Dan zit er een fout in jouw Starter.
Of heb je rechtstreeks vanuit het menu je Firefox gehaald?

Ga naar Toepassingen > Internet > Firefox [Rechtsklik > Deze starter op jouw bureaublad zetten].
En dan doe je het in bijvoorbeeld /home/naam/DockAppli.
En vanuit die map naar je Dock slepen.

M van Dijk

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/03, 16:59:45 »
He bedankt voor de reactie. Het probleem is nog niet opgelost. Heb een map aangemaakt zoals beschreven, maar krijg nog steeds geen andere programma's in de lijst.

Iets mis met mijn starter? Wat zou dat kunnen zijn dan?

« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/03, 17:11:47 »
He bedankt voor de reactie. Het probleem is nog niet opgelost. Heb een map aangemaakt zoals beschreven, maar krijg nog steeds geen andere programma's in de lijst.

Iets mis met mijn starter? Wat zou dat kunnen zijn dan?
Als je me even de tijd geeft, maak ik even een video tutorial.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/03, 17:35:50 »
http://www.youtube.com/watch?v=MsmXzAg3U0k&hd=1
Als je wilt weten waarom ik niet liet zien hoe je het naar de Dock moet slepen, lees dan de Description.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/03, 17:49:22 »
Ik had in Ubuntu 8.10 hetzelfde probleem en heb het niet opgelost kunnen krijgen en heb het erbij gelaten.
Mocht je er hier op het forum niet uitkomen dan kan je je vraag ook op Launchpad stellen:
https://answers.launchpad.net/awn

M van Dijk

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/03, 18:00:23 »
Bedankt voor je video, maar helaas het werkt nog steeds niet. Zou het misschien werken als ik hem opnieuw installeer??

« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/03, 18:03:05 »
Dat kan je dan proberen.

M van Dijk

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/03, 18:40:29 »
Weet niet hoe het kan, heb hem opnieuw opgestart, en nu werkt het wel.... In ieder geval bedankt voor je tijd!

« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/04, 11:38:09 »