Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Hardnekkig] geluid youtube en flash problemen  (gelezen 2964 keer)

wuwu

• Gast
[Hardnekkig] geluid youtube en flash problemen
« Gepost op: 2009/06/22, 13:40:53 »
hallo,

Heb hier al eens eerder problemen gemeld met flash (kan topic niet meer terugvinden) en heb nu opnieuw een probleem; heb helemaal geen geluid meer bij YouTube filmpjes en ook niet bij online flash gemes (zoals op funnygames.nl en chesscube.nl). Ook niet bij de gewone spelletje van Linux.
De gewone muziekspeler als bv. Totem en Rythembox werken wel zonder enig probleem.

Heb mn audio op OSS staan omdat ik bij autodetect ineens de volgende melding kreeg:
"audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink: Failed to connect stream: Invalid argument" en OSS gewoon geluid weergeeft

kan iemand helpen geluidsprobleem op te lossen?
merci
willem
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 20:44:55 door wuwu »

Offline Tom

• Lid
Re: geluid youtube en flas problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/22, 14:09:28 »
Probeer eens alles op alsa te zetten .
Helpt het niet is het zo weer terug gezet nietwaar.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/24, 06:59:01 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

wuwu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/23, 19:44:34 »
Probeer eens alles op alsa te zetten .
Helpt het niet is het zo weer terug gezet nietwaar.

Helaas werkt niet... krijg dan helemaal geen geluid meer ook niet muziek ed....  :(
andere alternatieven/suggesties? voel me zo 'doof' als ik naar youtube kijk
willem

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/24, 06:56:15 »
« Laatst bewerkt op: 2009/06/24, 06:59:43 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

wuwu

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/24, 20:12:02 »
helaas geen van de zaken werken (snik).
- de link http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningJaunty heb ik opgevolgd, zonder enig resultaat
- bij http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid heb ik eerst proberen 8. noodmaatregel maar de Synaptic pakketbeheer kan geen libflashsupport vinden .... bestaat niet Daarna 9. Laatste redmiddel geprobeerd ook zonder enig succes .... Bij laatste versie had ik trouwens helemaal geen geluid meer ook niet bij Rythembox ed. Heb alles weer terug op OSS gezet bij geluiden (kan tenminste weer mp3 en avi met geluid afspelen) maar geluid bij Youtube en flash heb ik nog steeds niet  :'(
Andere suggesties/hulp? help!

Willem

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/24, 20:34:29 »
Typ > about:plugins < in de url van uw browser en vergelijk hem  met mijn  lijst.

Mijn lijst staat op onderstaande Blog.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/-a-2-about-plugins-in-firefox-voor-jaunty-9-04

wuwu

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/27, 14:12:43 »
Hallo Wanda,

Als ik de lijst vergelijk zie ik dat ik geen
"
libnpjp2.so
    Bestandsnaam: libnpjp2.so
"

In plaats daarvan (denk ik) staat er bij mij

"
IcedTea Java Web Browser Plugin

Bestandsnaam: IcedTeaPlugin.so
    The IcedTea Java Web Browser Plugin 1.4.1 (6b14-1.4.1-0ubuntu7) executes Java applets.

MIME-type    Beschrijving    Achtervoegsels    Actief
application/x-java-vm    IcedTea    class,jar    Ja
application/x-java-applet    IcedTea    class,jar    Ja
application/x-java-applet;version=1.1    IcedTea    class,jar    Ja
application/x-java-applet;version=1.1.1    IcedTea    class,jar    Ja
... etc etc etc
"

de rest is hetzelfde.

Overigens als ik IcedTea plugin uitzet zie ik nog steeds wel beeld maar geen geluid bij youtube

Weet niet of hier de oorzaak ligt of niet en hoe dat te verhelpen

Willem

wuwu

• Gast
Re: [Hardnekkig] geluid youtube en flash problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/03, 20:46:19 »
misschien iemand anders die me kan helpen? probleem bestaat nog steeds  :'(

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/06, 11:13:01 »
Mag ik vragen, bij Youtube zelf is er een schuifje voor het geluid, staat deze wel open ?

Ook bij sommige andere flash elementen kan het geluid gedimd zijn.

wuwu

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/12, 16:38:19 »
natuurlijk mag je dat vragen!  ;)

ja, heb ik als eerste gechecked en staan steeds "open"; geluid is niet gedimd

Offline arpi

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/01, 21:50:25 »
Hallo,

- bij http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid heb ik eerst proberen 8. noodmaatregel maar de Synaptic pakketbeheer kan geen libflashsupport vinden .... bestaat niet

Het bestaat wel onder de naam: flashplugin-nonfree-extrasound
Zou je hem niet vinden dan moet je misschien je softwarebronnen aanpassen (synaptic > instellingen > softwarebronnen en dan bij 'ubuntu software' restricted en multiverse aanvinken)

ik had net hetzelfde probleem en daarmee inderdaad opgelost. Ik moest wel mijn computer herstarten voordat het werkte.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/02, 00:02:28 »
weet niet of je dit al gedaan hebt, maar installeer ook ubuntu-restricted-extras