Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Last van spam (Opgelost) (Spamfilter instellen in thunderbird)  (gelezen 2587 keer)

Offline L.P.

• Lid
Ik heb hier veel last van spam nu krijg ik te horen van diegene waar ik mijn site host dus ook mijn email adres dat dat ook door wormen kan komen naar mijn ening werken die dingen alleen onder windows en niet onder ubuntu
Maar is er iets waar ik de computer toch kan scannen voor de zekerheid zodat ik weet dat het daar niet aan ligt
« Laatst bewerkt op: 2009/04/26, 20:44:30 door L.P. »

Re: Last van spam
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 19:26:44 »
Er zijn geen wormen voor Linux in het wild, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Al eens nagedacht over een spamfilter?

Offline L.P.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/26, 19:30:36 »
Ben ik wel eens mee bezig geweest alleen niet werkend gekregen als email gebruik ik Thunderbird als iemand weet hoe ik dit aan de praat kan krijgen houd ik me aanbevolen

En bedankt voor de snelle reactie

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/26, 19:38:45 »
In Thunderbird is het simpel:
Een bericht dat jij als SPAM ziet, gewoon aanklikken en dan boven in klikken op "ongewenst".
Er zit een zelflerend filter in, op deze manier ondervang ik dagelijks minimaal 20 emails met reclame voor de meest onzinnige dingen.
Je moet moet het filter alleen de tijd gunnen om te leren!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline L.P.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/26, 19:46:17 »
Oke bedankt dit doe ik dus ook alleen krijg steeds meer te zien lijkt me als ik er op druk dat hij na een tijdje ze er uit moet gooien hoe krijg ik dit voorelkaar ?
Doordat hij het niet zelf doet meende ik dat het niet werkte maar doet hij dus wel

« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/26, 19:46:51 »
Ben ik wel eens mee bezig geweest alleen niet werkend gekregen als email gebruik ik Thunderbird als iemand weet hoe ik dit aan de praat kan krijgen houd ik me aanbevolen

En bedankt voor de snelle reactie

Thunderbird heeft een prima spamfilter

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/26, 20:07:19 »
Oke bedankt dit doe ik dus ook alleen krijg steeds meer te zien lijkt me als ik er op druk dat hij na een tijdje ze er uit moet gooien hoe krijg ik dit voorelkaar ?
Doordat hij het niet zelf doet meende ik dat het niet werkte maar doet hij dus wel

Je kunt Thunderbird zo instellen dat ie de spam verplaatst naar de map 'ongewenst'. Op die manier hoef je zelf niet al die spam te lezen. Alleen in de eerste periode zul je het even in de gaten moeten houden want het zelflerende filter kan in het begin wel eens een foutje maken. Maar na een tijdje heb je er geen omkijken meer naar ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/26, 20:09:36 »

onder thunderbird tabblad  bewerken>>accountinstellingen en vervolgens ongewenste berichten instellen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline L.P.

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/26, 20:43:50 »
Ik heb hem nu zo ingesteld als op de scherm afdrukken staat komende tijd zal ik zien of het werkt bedankt allemaal

Offline Ploffie

• Lid
Re: Last van spam (Opgelost) (Spamfilter instellen in thunderbird)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/14, 17:20:51 »
Ik heb het ook zo ingesteld en op mijn desktop werkt dit prima, echter op mijn laptop merkt hij wel of iets spam is, echter het bericht blijft in de inbox staan.

Iemand een idee of ik iets vergeten ben?

Dat ene lege hokje ook aanvinken, misschien?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/14, 19:55:01 »
Das raar dat het op Uw Desktop werkt en niet op Uw laptop.
Misschien op de Lap toch iets anders ingesteld als op de desktop ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/14, 20:01:23 »
Ik heb net even gekeken en op mijn desktop staan van de 4 aanvinkbare hokjes alleen de bovenste 2 aangevinkt.

Heb ik nu ook op mijn laptopje gedaan, eens kijken wat er gebeurt.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖