Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC op TV  (gelezen 1638 keer)

PC op TV
« Gepost op: 2009/07/12, 17:08:20 »
Hoi,

Ik kijk regelmatig films op m'n laptop, maar omdat ik me toch graag af en toe met m'n vriendin in de zetel nestel om samen een filmpje te kunnen bekijken, vroeg ik me af of het moeilijk is om mijn laptop op m'n TV aan te sluiten.

Nu, een vriend van mij heeft dit laatst gedaan met een gewone kabel met zo'n computer scherm aansluiting. Ik heb ook zo 1 in mijn laptop, en ook op mijn TV. Kan ik die gewoon verbinden met elkaar? Gaat dit perfect werken, of moet ik daarvoor iets speciaals doen in Ubuntu (Ik zou dit graag willen weten voor ik naar de winkel ga voor zo'n kabeltjes te gaan kopen enzo)

Mijn videokaart (wel al een oudere..) Nvidia Go 6600

Alvast bedankt!

Offline Cugel

• Lid
Re: PC op TV
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/12, 17:28:09 »
Nu, een vriend van mij heeft dit laatst gedaan met een gewone kabel met zo'n computer scherm aansluiting. Ik heb ook zo 1 in mijn laptop, en ook op mijn TV. Kan ik die gewoon verbinden met elkaar? Gaat dit perfect werken, of moet ik daarvoor iets speciaals doen in Ubuntu (Ik zou dit graag willen weten voor ik naar de winkel ga voor zo'n kabeltjes te gaan kopen enzo)
Ik gebruik hiervoor een S-video (of SVHS) kabel. Dus gewoon vanaf de videokaart, de S-videoingang van de TV in. Werkt perfect, ook met een kabel van 10 meter die ik gebruik. KDE ziet de TV als het ware als een 2e scherm, ik heb het met twinview geconfigureerd (ik heb een Nvidia 7200GS).

« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/12, 22:19:45 »
Ok, lijkt me handig :)
Weet iemand een goede betrouwbare downloadlink van twinview, staat niet in Synaptic of instaleren/verwijderen.
Op Nvidia vind ik dit: Klik
Maar geen downloadlink?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/13, 09:51:26 »
Of je kunt dit doen:
Wii + Homebrew Channel + Linux Whiite (Debian met Fluxbox).
Of:
Playstation 3 + Ubuntu 9.04.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/13, 10:08:46 »
Of je kunt dit doen:
Wii + Homebrew Channel + Linux Whiite (Debian met Fluxbox).
Of:
Playstation 3 + Ubuntu 9.04.

Niet te moeilijk/duur doen he :P

Kan gewoon via nvidia-settings. In KDE instellen als twinview, in Gnome weet ik het even niet :)

edit: op voorwaarde dat je de driver voor die nvidia-kaart hebt geïnstalleerd natuurlijk.

edit 2: nvidia-settings kan je in 1 van je menu's vinden, via terminal opstarten (met opdrachtregel "nvidia-settings", maar dan zonder "") of met alt-F2 (zelfde opdrachtregel als bij de terminal).
« Laatst bewerkt op: 2009/07/13, 10:11:06 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Cugel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/13, 10:08:58 »
Ok, lijkt me handig :)
Weet iemand een goede betrouwbare downloadlink van twinview
Twinview stel je in met de Nvidia settings manager. Installeer nvidia-settings (misschien heb je dit al). Starten als admin/root, en dan kun je een en ander instellen (wel voorzichtig, backup van /etc/X11/xorg.conf maken vooraf voor de zekerheid).