Beste mensen,
Van de week heb ik mijn Ubuntu Linux geupdate van 9.04 naar 9.10. Echer, zit er nu een vreemd foutje in. Wanneer ik een terminal opstart en inlog als root (su -) dan kan ik mijn terminal gedit niet meer opstarten. Ook andere software geeft problemen (maar gedit is het belangrijkste). Ik krijg dan meestal deze foutmelding:
(gedit:5845): Gtk-WARNING **: cannot open display:
Soms wordt gedit wel opgestart, maar krijg dan onderstaande warning:
(gedit:6641): EggSMClient-WARNING **: Failed to connect to the session manager: None of the authentication protocols specified are supported
GConf Fout: Niet gelukt contact te leggen met de configuratieserver; een van de mogelijke oorzaken is dat u TCP/IP-netwerken voor ORBit moet aanzetten, of dat er verouderde NFS-locks zijn, veroorzaakt door een systeemcrash. Bekijk http://projects.gnome.org/gconf/ voor informatie. (Details — 1: Verbinding maken met de sessie is mislukt: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.)
Wanneer ik grafisch inlog als root (wist niet dat dat kon, maar blijkbaar in nieuwe versie wel) verloopt alles zonder problemen via het menu en in de terminal.
Weet iemand hier een oplossing voor??
Met vriendelijke groeten,
Jeff