Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschillende programma's starten niet  (gelezen 1398 keer)

Artifex_

• Gast
Verschillende programma's starten niet
« Gepost op: 2009/09/29, 19:42:27 »
zoals ik al eerder ergens had gemeld werkt fretsonfire niet, als ik er op klik gebeurt er helemaal niks, behalve dan dat het toepassing tabje weer weggaat (die denkt dus dat ik wel iets opstart)
Nu heb ik hetzelfde probleem met wine! en dat is echt vervelend want die wil ik graag gebruiken! ik kan wel configure wine gebruiken, maar als ik met de rechtermuisknop op een windows installbaar programma klik en dan openen met wine programma loader gebeurt er weer niks behalve dat het rechtermuisknopgebied verdwijnt alsof er wel iets gebeurt!
Help mij Please!

Re: Verschillende programma's starten niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/29, 19:47:52 »
Niet elk Windows programma doet het onder wine. Maar er zijn er zat die wel opstarten c.q. werken. En voor elk programma wat je grafisch opstart en niet werkt, zie je de foutmelding niet. Deze zie je wel als je een programma opstart, iets lastiger, maar wel duidelijker wat de foutmelding(en) betreft.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Artifex_

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/29, 19:56:08 »
ja die foutmelding van fretsonfire staat al bij het gamestopic, bij bovenste topic.

maar werkt msn dan onder wine?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/29, 19:57:51 »
Windows Live Messenger werkt niet onder Wine. Gebruik Emesene, Pidgin, KMess of een andere client.

Artifex_

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/29, 20:01:55 »
emesene gebruik ik, maar die maakt geen geluid en offline berichten komen niet aan. maar da's wel even zwaar klote dus. je hebt toch ook zoiets als een xp windows die je als emulator in linux kunt draaien?

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/29, 20:19:12 »
In een virtualbox kan je XP draaien en daarin msn. Ik gebruik zelf amsn( zit in Synaptic), ik weet het qua uiterlijk misschien niet het mooiste programma, maar het werkt wel.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/29, 20:32:12 »
Probeer KMess 2.0 eens, of anders aMSN.

Artifex_

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/29, 20:36:59 »
ik vind van alledrie in synaptic emesene toch het beste. maar niks kan tippen aan de originele msn. nou dan zal ik die virtual box maar eens proberen. thanks allemaal!

« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/29, 20:39:57 »
Citaat
niks kan tippen aan de originele msn.
Niks kan tippen aan een reclamevrij programma dat ontdaan is van alle onnodige zooi, snel is, stabiel is, geen kermisuiterlijk heeft en geen massa's schijfruimte inneemt :)

« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/29, 20:41:17 »
Citaat
niks kan tippen aan de originele msn.
Niks kan tippen aan een reclamevrij programma dat ontdaan is van alle onnodige zooi, snel is, stabiel is, geen kermisuiterlijk heeft en geen massa's schijfruimte inneemt :)
+1

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/29, 21:09:57 »
Een apart topic openen over messengers ? :lol:
amsn is mijn favoriet !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.