Hallo,
Onder Ubuntu 8.10 had ik Conky geinstalleerd staan, werkte prima, stond netjes op mijn buroblad.
Na Updaten naar 9.04, dus geen nieuwe installatie, en het hele multimedia stappenplan doorlopen te hebben, heb ik hier een probleem mee. Alle instellingen zoals de achtergrondfoto, geinstalleerde progjes enz zijn netjes overgenomen door 9.04.
Het probleem is dat Conky wel verschijnt, maar als eerste, daarna verschijnt mijn burobladachtergrond en die komt dus voor Conky in het beeld te staan waardoor ik Conky niet meer zie. Bij het afsluiten dus in omgekeerde volgorde, Buroblad sluit, ik zie Conky op zwarte achtergrond en daarna sluit Ubuntu af.
Nu had ik het op het forum gegooid maar daar kreeg ik als opmerking dat ik een Delay met bv Sleep in moest voeren. Helaas na vragen over hoe en wat, geen antwoord meer gehad. Ik heb me al suf gezocht waar en hoe ik zoiets in moet voeren.
Heeft iemand een idee hoe ik Conky weer in beeld krijg?
Mijn systeem is een 64-bit Ubuntu 9.04, ben geen techie, zeker niet met de terminal, dus graag uitgebreide uitleg waar en hoe ik iets moet doen om dit op te lossen.