Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) icoontje verdwenen in bovenste menubalk om af te sluiten  (gelezen 1518 keer)

marloes

• Gast
hallo

het icoontje om af te sluiten is verdwenen . het bureaubald is te uit gerekt. Hoe los ik dit  op?

groetjes Marloes
« Laatst bewerkt op: 2009/06/25, 12:11:01 door Wanda Rooze »

Re: icoontje verdwenen in bovenste menubalk om af te sluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/24, 20:48:53 »
Op je beeldscherm de "auto"-knop indrukken.

marloes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/24, 20:55:14 »
sorry cumulus maar wat is de auto knop?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/24, 20:58:59 »
Een knop die het beeld weer op z'n plaats zet. Volgens mij is het beeld op jouw monitor verschoven, zodat de rand buiten boord valt.

Voor de zekerheid, je hebt een platte monitor die VGA is aangesloten en niet via DVI?

marloes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/24, 21:11:35 »
ik heb op mijn vista laptop  een dualboot met ubuntu 9.04 gemaakt. Dit werkt prima tot gisteren ik kan nu niet meer gewoon afsluiten ik doe dit nu onder systeem ¨ afsluiten¨

Ik ben nog zoveel aan het leren dus begreep ik je antwoord niet.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/24, 21:57:51 »
Cumulus vraagt zich dus af of er misschien een strookje van je scherm 'buiten beeld' valt.

Het kan ook zijn dat je per ongeluk de afsluitingsapplet van de menubalk hebt verwijderd. Als je met de rechtermuisknop op je menubalk klikt kan je nieuwe applets toevoegen, daar zit ook een afsluitingsknop bij. Je kan het vervolgens ook weer op de juiste plaats krijgen, maar daar moet je wellicht een aantal andere applets eerst van het slotje halen.

marloes

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/24, 23:08:29 »
dank je wel Kelderkeuken dat was de oplossing. Het is nu terug.  Bedankt voor je antwoord.
het is heel moeilijk als je een ubuntubeginneling bent, maar ik leer iedere dag

groeten Marloes

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: (opgelost) icoontje verdwenen in bovenste menubalk om af te sluiten
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/25, 16:31:16 »
het is heel moeilijk als je een ubuntubeginneling bent, maar ik leer iedere dag

Het is inderdaad behoorlijk wennen, maar blijf gerust vragen stellen! Het voordeel is wel dat je nu door hebt hoe je het menu volledig naar eigen smaak aan kan passen. Als je je verveelt kan je er wat mee experimenteren, zelf gebruik ik bijvoorbeeld maar één menubalk in gnome, beetje in de windows 2000 stijl zeg maar.

Offline vanadium

• Lid
Re: (opgelost) icoontje verdwenen in bovenste menubalk om af te sluiten
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/25, 17:14:43 »
Citaat
zelf gebruik ik bijvoorbeeld maar één menubalk in gnome, beetje in de windows 2000 stijl zeg maar.
Ik doe dat ook: meer "screen real estate". Je moet niet aarzelen om het systeem naar je zin aan te passen!