Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mis het een en ander  (gelezen 767 keer)

[Opgelost] Mis het een en ander
« Gepost op: 2009/06/22, 18:49:56 »
Volgens wat ik hier op het forum lees moet ik verschillende instellingen kunnen doen via Systeem --->  Beheer. O.a samba en gedeelde mappen.

Bij mij is dat foetsie en kan het nergens terugvinden. Samba is geinstalleerd. Iemand een idee?

Bedankt alvast
« Laatst bewerkt op: 2009/06/22, 19:55:31 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Re: Mis het een en ander
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/22, 18:57:55 »
systeem > beheer > gedeelde mappen bestaat alleen in oudere versies van Ubuntu. Tegenwoordig kunt u in nautilus op een map rechtsklikken en voor "sharing options" kiezen.

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/22, 18:59:59 »
Als je een map die je wilt delen met je rechtermuisknop aanklikt en kiest voor deelopties, dan het kun je het delen van die map uit/aan zetten. Als het nodig is zal hij ook de missende pakketten installeren op die manier.

Bij Systeem heb ik zo ook geen optie staan voor gedeelde mappen. (Ik ben wel voor de installatie van de "windows sharing network service" gestopt, aangezien ik dit verder niet nodig ben, maar het zou moeten werken)

Edit:
Dus wat Kiwinote ook zegt...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/22, 19:03:01 »
Ik was vergeten te melden dat ik 8.04 gebruik. Dat van Nautilus wist ik en gebruikte ik ook al, dacht alleen dat er wat mis was met mijn installatie.

Mag een slotje op.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/22, 19:07:09 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.