Zo dus, ik heb op mijn systeem een dual-boot staan:
sda1: ntfs (Windows Vista)
sda3: linux-swap
sda4: ext3 (Xubuntu 8.10)
Nu heb ik vanuit Xubuntu, met behulp van gParted, mijn sda1 willen verkleinen, maar dat is precies misgelopen.
Bij het verkleinen, heb ik rekening gehouden dat deze niet te klein was:
Origineel: 90 GiB waarvan 40 GiB gebruikt verkleint naar 60 GiB, door de achterkant op te schuiven. (Vermits ik ergens had opgevangen dat je beter de grootte aanpast aan de achterkant, dan aan het begin van de partitie...)
Na de succesvolle (volgens gParted in ieder geval

) gereboot:
* BIOS gaat zonder problemen
* Grub werkt ook zonder problemen. Heb mijn Xubuntu geboot en geherstart en daarna voor windows gekozen.
* Bootloader van windows kan de boot.exe niet vinden (in zo'n zwart schermpje met witte letters en een menu-interface)=> Windows start voor geen meter.
Nu het enigste dat ik mij herinner is dat de begin sector van windows partitie oorspronkelijk op 2048 stond en nu op 63. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben, en zo ja hoe krijg ik dat terug op de juiste waarde. Zo nee, dan hoor ik dat even graag, vergezeld met advies natuurlijk.

Als er informatie ontbreekt, vraag maar gerust, wat ik heb niet echt zo'n idee wat hier relevant is en wat niet...
Dank bij voorbaat,
ShadowDragon.
[Edit] Voor de luie mensen die niet alles willen lezen en direct naar het oplossend antwoord willen gaan, kunnen
hier klikken.