Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] overname bureaublad  (gelezen 763 keer)

Offline frans25

• Lid
[opgelost] overname bureaublad
« Gepost op: 2009/06/18, 22:01:48 »
ik heb sinds kort Jaunty 9.04 geïnstalleerd en krijg nu regelmatig een vraag van diverse verdacht uitziende ip-adressen voor toestemming om mijn bureaublad over te nemen.
Kan iemand mij vertellen of dat een beveiligingsprobleem is of alleen maar een vinkje verwijderen in 'Bureaublad op afstand'.
Het komt namelijk nogal bedreigend over.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/19, 14:20:55 door frans25 »

Offline ivo

• Lid
Re: overname bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/18, 22:33:02 »
Vinkje weghalen. Indien noodzakelijk dan kun je het voor de tijd dat het nodig is weer aanzetten.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 22:46:29 »
Ik zou sowieso even via installeren/verwijderen even Firestarter installeren, zodat je de ip-tables firewall die in Ubuntu zit, kunt configureren. Als het goed is wordt je pc dan onzichtbaar voor anderen.  =D

Verder natuurlij Ivo's tip.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/18, 22:56:14 »
En als U denkt het program nooit nodig te hebben (zo als ik ) kun je het ook verwijderen via synaptic.
Vinagre + Vino
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/18, 23:01:27 »
Staat toch standaard uit,dat bureaublad op afstand?Tenminste bij mij wel.
Kubuntu 20.04