Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icoon koppelen aan een extentie  (gelezen 832 keer)

boswolf

• Gast
Icoon koppelen aan een extentie
« Gepost op: 2009/06/17, 22:42:02 »
Tijdens het installeren van OpenOffice 3.0 heb ik problemen gekregen met het toewijzen van iconen aan extenties.
Nu kan ik via "eigenschappen" van ieder bestand de icoon veranderen alleen daarmee krijg je niet de koppeling met de extentie.

Kan iemand mij een oplossing geven hoe ik een icoon aan een extentie kan koppelen?

m.vr.gr.
Eric Bosma

Re: Icoon koppelen aan een extentie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/17, 22:48:05 »
Rechts op het werkblad klikken> Nieuwe starter> Alles invullen en als het programma op de Opdrachtregel herkent wordt veranderd het icoon linksboven, zo niet even op klikken en zelf er een uitzoeken. Bedoelde je dit?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Icoon koppelen aan een extentie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 15:44:40 »
Als je bedoelt dat je voor een bepaalde extentie een programma bij voorkeur wil kiezen,
dan dien je volgende weg te volgen.

Bvb. een bestand met de extentie .jpg

Vink een dergelijk bestand aan. Rechtermuisknop. Onderaan het dropdown-menu zie je 'Eigenschappen' staan. Eigenschappen
selecteren en de tab "openen met" aanvinken. Hier merk je alle programma's die bedoeld bestand kunnen openen. Je kan dan
via "+" andere bestanden toevoegen of via "-" bepaalde programma's verwijderen. Tenslotte vink je gewoonweg het gewenste
programma aan.