Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe harddisk .trash  (gelezen 1425 keer)

Offline Gerben

• Lid
Externe harddisk .trash
« Gepost op: 2009/06/08, 20:46:46 »
Hoi,

Ik heb een externe harddisk waar ondertussen een grote trashcan op zit. Nu wil ik graag weten wat daar precies in zit. Als ik gewoon naar de map .trash ga zie ik niks. Windows xp zegt echter dat ik een trashcan heb van 3,500,000 kb. Hoe kan ik in de trashan komen?

Re: Externe harddisk .trash
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/08, 22:00:30 »
Bij mij is het tenminste zo dat wanneer ik het externe volume afkoppel(unmount),hij vraagt of ik de prullenbak wil leegmaken.
Kubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/09, 01:50:30 »
Hoe bedoel je "Windows xp zegt echter dat ik een trashcan heb van 3,500,000 kb"?
De prullenbakken van Windows en Linux werken anders. Als Windows zegt dat er in zijn prullenbak zoveel zit, dan zit dat in de prullenbak van Windows en moet je die via Windows legen.
Eventueel kan je het ook zelf doen door de "Recycler" map weg te halen. Maar dat weet ik dus niet helemaal zeker.

Gaat het om de prullenbak die Ubuntu aanmaakt, dan staat dat inderdaad in de verborgen .trash map en zie je als het goed is gewoon de bestanden staan in die map.

Offline Gerben

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/09, 20:41:32 »
OK dan zal ik het nog eens in windows bekijken.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/09, 21:43:27 »
OK dan zal ik het nog eens in windows bekijken.

Of in linux ctrl+h drukken, dan komen ineens alle verborgen mappen te voorschijn
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/10, 12:12:24 »
Druk in Nautilus/Konqueror/Thunar op CTRL+H en je ziet .Trash.
In het begin snapte ik er ook geen flikker van die map, maar zodra ik vaker ermee had geƫxperimenteerd, begreep ik er meer van.
En sinds die dag, staat die map altijd op al mijn USB Sticks, SD kaartjes, xD kaartjes en Micro SD kaartjes.
Want, storend is het niet, wel erg handig. ;-)

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/10, 12:16:57 »
Je kunt in Ubuntu je prullenbak gewoon legen met aangekoppelde ext. schijf, en dan wordt de .trash van de ext. schijf mooi mee leeggemaakt.

Als er ook Windows trash op staat dan zul je dat in Windows moeten verwijderen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)