Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)vaste plaatsing app. door window manager  (gelezen 1143 keer)

Offline erLin

• Lid
(Opgelost)vaste plaatsing app. door window manager
« Gepost op: 2009/06/06, 22:09:03 »
Hallo forum,

Ik ben een pc aan het configureren die met de applicatie feh een slideshow weergeeft op een monitor in een winkel. Nu wil ik echter dat wanneer het script de app. feh start, deze telkens op dezelfde plaats op het scherm komt, namenlijk aan de rechter zijkant.

Als windowmanager gebruik ik xfwm4, maar ben niet te beroerd een ander te gebruiken als het daarmee zou kunnen. Heeft iemand enig idee hoe je de vaste plaatsing zou kunnen opgeven?

vr. groet, Erwin
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 22:25:41 door Wanda Rooze »

Offline mrGee

• Lid
Re: vaste plaatsing app. door window manager
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/06, 23:28:41 »
Ik ken feh op zich niet, maar heb het even binnen getrokken; een man feh levert
niets op over de fixed position; kennelijk heeft hij die optie zelf niet, wel een fixed geometry

In xfce kun je in ieder geval even bij de sessie beheer een vinkje zetten bij; automatisch
sessie bewaren bij uitloggen. Ik denk dat als je feh open laat staan, dat hij ook de positie evt.
bewaard.

Vroeger bij windowmaker, ging ik dan op zoek in één van zijn  punt directories en zag ik hoe hij daar
was opgeslagen, met positie en al. Dat leende/misbruikte ik dan weer om andere launchers te
starten, zonder dat de sessie elke keer moest opgeslagen worden.

Misschien heb je iets aan die methode.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 12:45:17 »
Je kan ook devilspie gebruiken, hiermee moet je dit soort dingen wel kunnen doen.
Citaat
Description: find windows and perform actions on them
 This tool will find windows as they are created and perform actions
 on them, such as resizing, moving to another workspace, or pinning
 them to all workspaces.

Offline erLin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/07, 20:59:03 »
devilspie is precies wat ik nodig heb, doet geweldig goed z'n werk.
bedankt!
erwin

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/07, 21:04:20 »
Interessant, klinkt als dat het weer uitzoekwerk gaat schelen, ik kende het in ieder geval nog niet

-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.