Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dvd branden.  (gelezen 2586 keer)

Dvd branden.
« Gepost op: 2007/08/27, 23:55:40 »
Hallo iedereen,

Waarschijnlijk is het zeer simpel, maar ik wil et toch even vragen. Een ander had een DVD gebrand. Die was mislukt, of de DVD speler kan het niet lezen. Toen wilde ik hem branden, maar ook ik heb twee dvd's kunnen weg gooien.

Ik wil twee films branden. De een was *.avi, en die heb ik omgezet naar .mpg met behulp van DeVeDe. Maar hoe brand ik nu het beste een film DVD, en met wel programma?

Ik heb nu K3b geinstalleerd, maar ik krijg errors. Heeft iemand tips?

Dvd branden.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/28, 02:58:27 »
Voor de duidelijkheid: wat doe je precies met K3B?
Je wilt een film-DVD branden. Maar je gebruikt MPG. Dat gaat sowieso niet goed, denk ik. Een film-dvd lukt alleen met een map Video_TS met daarin de DVD-format filmbestanden.

Welke errors krijg je?
Hoe heb je die film gemaakt - geript van een dvd, of gedownload als AVI?

1. Als je een MPG op dvd wil branden, moet je een "data-dvd" maken, dus niet een film-dvd.
Probeer het eens.
Lukt het dan?

2. Je kunt de film ook proberen te converteren naar Xvid of een ander DVD format. Maar daarin ben ik niet zo thuis.

Offline wutnubu

• Lid
Dvd branden.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/28, 06:36:05 »
Gebruik mandvd, erg eenvoudig en stabiel.

Groet

Dvd branden.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/28, 23:24:26 »
Wat voor schijfjes gebruik je?
K3b en Gnomebaker hebben wel eens moeite met DVD-RW (de dvd+rw gaat wel goed).

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dvd branden.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/28, 23:45:39 »
Citaat van: sisosteven
Wat voor schijfjes gebruik je?
K3b en Gnomebaker hebben wel eens moeite met DVD-RW (de dvd+rw gaat wel goed).
Dat kan ook komen door je DVD-brander....

Dvd branden.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/29, 00:14:30 »
DVD-RW inderdaad.

Maar het lukt gewoon niet. Nu al iets verder gekomen. Ik heb dus een video DVD gemaakt met een avi film en manDVD. Deze was klaar met het creeren van een DVD structuur, en ik klikte op branden via K3B, omdat gewoon DVD branden niet ging ( ik wist niet de /dev/ locatie...

Nu zie ik dus het menu, de achtergrond enzo, maar ik hoor geen muziek die ik als achtergrond heb gezet, en tevens kan ik niet verder met spelen...

pfff

Offline wutnubu

• Lid
Dvd branden.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/29, 06:56:08 »
Als je mandvd gebruikt dan zie je een melding m.b.t. geluid:

Pas op, het geuid van mpeg bestanden zal niet geconverteerd worden, zorg ervoor dat het gebruikte formaat mp3 of ac3 is. Als dat niet zo is, zal de dvd speler niet correct het geluid van uw film afspelen. Bij andere formaten zal er wel geconverteerd worden.

Is dit een oorzaak?

Ik heb gemerkt dat je niet teveel moet rommelen met de plaats van de titels waarop je klikken moet.
Links uitlijnen en netjes in kolommen, anders werken ze weleens niet.

Niet alle dvd spelers gaan gelijk om met dvd structuren. Goedkopere kunnen meer dan duurdere.

Een kennis van me is professioneel video editor en maakt dagelijks vele DVD-s, hij heeft dezelfde problemen.
Slechte standaards blijkbaar.

Groet

Dvd branden.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/29, 08:45:56 »
Citaat van: w.hellinga
Niet alle dvd spelers gaan gelijk om met dvd structuren. Goedkopere kunnen meer dan duurdere.
Echt?
Ik denk dat je het omgekeerd bedoeld, maar je weet maar nooit.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dvd branden.
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/29, 09:55:31 »
Ik gebruik zelf altijd DVD Shrink (met behulp van Wine, want DVD Shrink is er alleen in een Windowsversie).

Offline wutnubu

• Lid
Dvd branden.
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/29, 10:21:15 »
Citaat van: blackdrive
Echt?
Nee hoor...

Dat goedkope ding hier (van de blokker) leest alles perfect.
Dat dure ding van sony heeft erg veel moeite met zelfgemaakte dvd's.

Groet

Dvd branden.
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/29, 10:55:55 »
Echt?
Nee hoor...

Groet
Vreemde dingen... Nuja, met Ubuntu kan je ook meer dan met Windows en dat is ook duurder.
:p behalve een dvd maken dan

Dvd branden.
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/29, 11:53:11 »
Echt?
Nee hoor...

Groet
Vreemde dingen... Nuja, met Ubuntu kan je ook meer dan met Windows en dat is ook duurder.
:p behalve een dvd maken dan
Dat is vrij logisch hoor, want hoe beter de dvd, hoe kritischer hij is. Dat moet, want doordat hij zo kritisch is, geeft hij betere kwalteit beeld en geluid. Goedkopere machines zijn wat makkelijker, maar leveren daardoor iets mindere kwaliteit (welke overigens nog altijd uitstekend is, voor de doorsnee gebruiker!).

Dvd branden.
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/29, 11:54:13 »
Citaat van: pjotr123
Ik gebruik zelf altijd DVD Shrink (met behulp van Wine, want DVD Shrink is er alleen in een Windowsversie).
Dat is toch alleen maar een ripper/compressor?
Brandt je daar ook mee?
Draait hij goed, onder Wine?

Dvd branden.
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/29, 11:56:07 »
Citaat van: vlerknozem
DVD-RW inderdaad.
Gebruik voor de grap eens een dvd+rw.
Ik heb een donkerbruin idee, dat het dan wel (beter) werkt.....

Offline vanadium

• Lid
Dvd branden.
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/29, 14:21:04 »
Deze thread is een beetje een rommeltje aan het worden maar ...

@sisosteven: Ik vermoed dat Pjotr DVDDecrypter bedoelde. Dat programma was niet alleen een exellent DVD rip programma, maar bleek ook nog eens excellent te zijn om CD/DVD images te branden. Nadat DVDDecrypter door tussenkomst van de industrie stopgezet werd, is de burning module blijven verder ontwikkeld worden als imgburn.

@vlerknozem: ik denk dat w.hellinga de nagel op de kop slaat: mogelijk transcodeert mandvd het geluid niet, waardoor je dvd speler het formaat niet herkent. Geldige formaten voor video-dvd zijn volgens mij uncompressed wav, mp2 (géén mp3!!!) en ac3. Dan heb je ook optioneel DTS.

Met mandvd heb ik geen enkele ervaring. Als je het niet voor elkaar krijgt om in mandvd het geluid correct te converteren, dan kan je dat doen met avidemux. Je kan de video openen, direct stream copy doen voor video (geen transcoding) maar de audio omzetten naar ac3 en terug saven als avi. Dit zal vrij vlug gaan. Laat mandvd dan die aangepaste avi omzetten.

Het kan ook zijn dat ook mandvd last heeft van de gstreamer bug die het geluid vervormd bij het werken met DeVeDe onder Feisty. echter, moest dat et probleem zijn, dan zou je wel vervormd geluid gehad hebben.

Dvd branden.
« Reactie #15 Gepost op: 2007/08/29, 17:10:57 »
Nee, geen geluid, alleen de startscherm waarmee ik niks kon doen.

Maar anders wil ik het wel proberen te fixen om mijn laptop aan te sluiten aan de TV, maar dat lukte me voorheen ook niet.