Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Obex push file transfer unsupported (bluetooth)  (gelezen 1817 keer)

Obex push file transfer unsupported (bluetooth)
« Gepost op: 2009/03/24, 12:36:08 »
Ik heb mij net een bluetooth dongle gekocht maar ik kan geen bestanden versturen naar of van mijn gsm naar mijn pc. Het is een HTC touch met windows mobile op.
De verbinding tussen beide maken lukt wel maar het verzenden niet. Ik heb het al eens met een andere (Nokia) gsm geprobeerd en dat werkte perfect.
Het bericht dat ik steeds krijg is 'obex push file transfer unsupported'.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Jasper

Zeester

  • Gast
Re: Obex push file transfer unsupported (bluetooth)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/25, 10:03:39 »
Ik kwam dit tegen op een andere site:

htc can act as a usb disk
you will find that setting in the phone : start -> settings -> connections -> usb to pc

Offline mikey289

  • Lid
Re: Obex push file transfer unsupported (bluetooth)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/17, 00:56:39 »
Jasper,

Ik had dit probleem ook toen ik van 8.04 overging naar 8.10....plots werkte idd de bluetooth niet tot zeer slecht.
wat Zeester al aangaf kun je bij 'usb to pc' aangeven hoe de telefoon ingesteld moet worden bij een verbinding ....vinkje bij active sync of bij usb mass storage. Hij moet dus als mass storage gemount worden, hierna kun je proberen om via het bluetooth icon in je paneel de optie kiezen " send files to device" .
Normaal zou je rechtstreeks op een bestand rechtsklikken en 'sturen naar ' via OBEX push naar je gsm maar dit gaat niet werken in 8.10...had het zelf ook met een N73 symbian werkte perfect maar een Omnia WM weer niet..

succes
gr. Mikey

Re: Obex push file transfer unsupported (bluetooth)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/30, 10:27:40 »
Het probleem is volledig opgelost.
Sinds Ubuntu 9.04 werkt het perfect, geen enkel probleem meer gehad sinds dan.
Ubuntu 9.04 is echt een fantastische release, betere hardwareondersteuning (had ook wat problemen met een externe DVD-lezer/brander) en sneller werken (Asus EEE 904HD)

Bedankt voor de  antwoorden

Jasper