Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] rdiff-backup target already exists  (gelezen 655 keer)

[OPGELOST] rdiff-backup target already exists
« Gepost op: 2009/05/20, 11:24:42 »
Van ubuntu 8.04 ben ik overgestapt op ubuntu 9.04 (volledig nieuwe installatie op een nieuwe partitie). Ik heb mijn homedirectory van 8.04 naar 9.04 gekopieerd. Nu lijkt erop dat rdiff-backup mijn oude backups niet lust: het klaagt over de directory's die het daar aantreft. Meer details:
  • mijn backup gaat naar een usb-stick die automount op /media/disk
  • daarop staan de backups van mijn werk onder ubuntu 8.04
  • rdiff-backup klaagt nu als ik een backup probeer te maken: Fatal Error: Restore Target /media/disk/home/roel already exists, specify --force to overwrite.
  • als ik dat advies opvolg klaagt hij onveranderd (blijft adviseren de optie --force te gebruiken)
Iemand een idee hoe ik een nette backup kan maken zonder mijn oude backups weg te gooien? Alvast bedankt, Roel.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 19:52:55 door Roel Challa »
ubuntu 12.04

[OPGELOST] Re: rdiff-backup target already exists
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 19:49:17 »
Aha...

• rdiff-backup houdt zijn administratie op de mirror bij in de directory <target_directory>/rdiff-backup-data/
  • als je in je source_directory ook een directory met die naam hebt, dan weigert rdiff-backup te backuppen;
    dat is zinnig, want rdiff-backup zou zijn eigen administratie moeten overschrijven bij het maken van een nette backup van de source_directory
  • in mijn source_directory zat daadwerkelijk een directory rdiff-backup-data; niet helemaal toevallig: die was bij het kopieren van de mirror naar mijn nieuwe homedirectory meegekomen
  • na verwijderen van deze directory uit mijn homedirectory was het probleem over

In ieder geval bedankt voor het meelezen en eventueel meedenken. Groeten, Roel.
ubuntu 12.04