Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 3d kubus[OPGELOST]  (gelezen 2258 keer)

reaction

• Gast
Ubuntu 3d kubus[OPGELOST]
« Gepost op: 2009/05/20, 18:57:19 »
ik heb na lang tijd ubuntu opieuw geinstaleerd ben wel paar dinge vergeten dus vandaar deze vraag:

ik heb via compizconfig , bureublad kubus aangevingd om kubus te starten
en daarna heb ik kubus tandwielen aangevingd .
maar de tandwielen zitten in de kubus toch ?
de boven kant en de onderkant van de kubus moet eigenlijk doorzichtig zijn om de tandwielen te zien .
Maar bij mij is dat niet. ik heb geprobeerd om te zoeken hoe je boven en onderkant doorzichtig maakt maar ik kon het niet vinde ik kan alleen ander kleurtje geven.
hoe maak je de boven en de onderkant van de kubus doorzichtig?

alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2009/05/21, 14:07:34 door reaction »

reaction

• Gast
Re: Ununtu 3d kubus
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 19:24:59 »
niemand die er iets van weet ?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 19:57:34 door reaction »

reaction

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/20, 19:58:59 »
weet niemand hoe je boven en onderkant van 3D cube doorzichtig maakt!!

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/20, 20:01:43 »
Rustig aan, er komt vast wel een reactie. Niet zo vaak je topic bumpen, dat mag alleen als er 24 uur lang geen nieuw bericht is gekomen.

In de opties van compizconfig staat een optie om de boven- en onderkant doorzichtig te maken. Ik weet het alleen niet precies meer, doe niet meer zo veel met GNOME. Maar toen ik er wel veel mee deed, weet ik dat er dus een optie in compizconfig staat om dat te doen, hij zit alleen een beetje verborgen.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/20, 20:03:41 »
"desktop cube" aanklikken (knop zelf, niet het vinkje) en als het goed is zie je dan eigenschappen als transparantie.

reaction

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/20, 20:05:35 »
Rustig aan, er komt vast wel een reactie. Niet zo vaak je topic bumpen, dat mag alleen als er 24 uur lang geen nieuw bericht is gekomen.

In de opties van compizconfig staat een optie om de boven- en onderkant doorzichtig te maken. Ik weet het alleen niet precies meer, doe niet meer zo veel met GNOME. Maar toen ik er wel veel mee deed, weet ik dat er dus een optie in compizconfig staat om dat te doen, hij zit alleen een beetje verborgen.

ja klopt hij staat in compizconfig maar ik weet ok niet meer precies waar hij is idd een beetje verborgen.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/20, 20:15:34 »

ja klopt hij staat in compizconfig maar ik weet ok niet meer precies waar hij is idd een beetje verborgen.
instaleer "advanced desktop effects manager" en dan doen wat ik al zei :D

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/20, 20:16:57 »
compizconfig is de advanced desktop effects manager ;)

reaction

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/20, 20:23:46 »
"desktop cube" aanklikken (knop zelf, niet het vinkje) en als het goed is zie je dan eigenschappen als transparantie.

hmm k heb het gebrobeerd maar de onderkant en boven kant worden wel doorzichtig alleen de cube zelf wordt ok doorzichtig
ik wil dat boven en onderkant helmaal weg doorzichtig hebbe eerst heb ik dat kunne vinde maar ben vergete hoe k da dee XD

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/20, 20:33:22 »
compizconfig is de advanced desktop effects manager ;)
oh ik dacht dat dat een iets ander programmatje was. :)
@topicstarter: misschien in de skydome instellingen o.i.d. onder "rotate cube"?

Offline kilian

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/20, 20:35:34 »
In je compiz menuutje:
Bureaublad kubus -> Transparent Cube -> Doorzichtigheid tijdens draaien -> neem 50% of zo.

Of bedoelde je enkel boven en onderaan? Deze manier doet ook de zijkanten.

Kilian

reaction

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/20, 20:39:55 »
In je compiz menuutje:
Bureaublad kubus -> Transparent Cube -> Doorzichtigheid tijdens draaien -> neem 50% of zo.

Of bedoelde je enkel boven en onderaan? Deze manier doet ook de zijkanten.

Kilian
ja ik bedeol enkel boven en onderaan
je kon een fotow uploaden voor boven en onder en je kon met iets uivinke dat je boven en onder open was (doorzichtig )

Offline MataS

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/20, 20:40:55 »
Alleen de boven en onderkant doorzichtig maken:
open compizconfig, en ga naar 'cube reflection and deformation'
onder de eerste tab 'cube caps' zit een deel 'verschijning' waar je de kleur kan kiezen van de boven en onderkant
klik daarop en je krijgt een dialoogje te zien, waar je de kleur kunt aanpassen
ongeveer halverwege staat daar een schuifbalk met 'Doorzichtig' erbij, als je die op 0 zet, hoort je kubus-onder/boven-kant
doorzichtig te zijn.