Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij opstart terug naar af!  (gelezen 739 keer)

Offline joske1

• Lid
bij opstart terug naar af!
« Gepost op: 2009/05/19, 11:47:59 »
Bij de opstart, na vollopen van de ubuntu 8.10 baar gaat hij niet door maar geeft zwart scherm, na reset kan ik opstarten via recovery mode? in safemode.
Wie heeft daar een uitkomst voor?

groeten,
Jozef
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline Lexaldo

• Lid
Re: bij opstart terug naar af!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/19, 12:05:26 »
Je zou kunnen opstarten in recovery mode en proberen de x-server te herstellen (dat is de onderste optie in dat menu, dus even naar beneden scrollen).

Je kunt evt. ook nog de visuele effecten uitschakelen: Systeem->Voorkeuren->Uiterlijk->visuele effecten.

Ook is het mogelijk dat je niet de juiste video-driver hebt. Even checken: Systeem->Beheer->Hardwarestuurprogramma's.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/19, 12:13:03 »
start hij wel goed op met een 8.04 live cd?

dan zou je evt ook nog de inhoud van de xorg.conf van de live sessie kunnen kopiƫren in die van je 8.10.

dan zou hij met de vesa [=standaard] driver wel moeten doorstarten.

Offline joske1

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/19, 22:56:02 »
hallo!

opstart met CD 8.04 gaat normaal, heb de xorg.conf naar andere drive gezet en daarna in ubuntu 8.10 de bestaande folder vervangen door die van 8.04. en de grafische driver nvidia gfx 173 zoals vroeger er opgezet.
Bij opstart gaat het goed tot als ubuntu van het scherm gaat, daarna het blauwe schermpje voor afsluiten.
Lukt me enkel in safemode maar dan is de driver terug weg.
Heb ook al de grub overschreven maar dat geeft ook geen verandering?

groeten,
Jozef
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 14:48:58 door joske1 »

Offline joske1

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/20, 14:49:37 »
Ondertussen heb ik uit frustratie ubuntu 9.04 achter mijn bestaande 8.10 geinstalleerd, met de gedachte van de problemen af te zijn!

Bij normale opstart raak ik nu niet verder dan volgende melding: GRUB loading, please wait........ ERROR 21.
Schijnbaar geeft dit hier de fout op mijn comp. weer, is het mogelijk dat de twee ubuntu's de zelfde GRUB gebruiken om te starten? zo ja dan denk ik dat er iets schort met de connectie naar GRUB,?

Hoe kan ik dat erstellen? graag hulp!

groeten,
jozef