Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution herdownload alles  (gelezen 523 keer)

el_geronimo

• Gast
Evolution herdownload alles
« Gepost op: 2009/05/18, 15:30:15 »
Ik heb een zeer vreemd probleem met Evolution. Op de gekste momenten begint die AL mijn mails te herdownloaden. Het zit zo: ik heb 3 mailboxen ingesteld (eentje voor mijn schoolmail en dan nog 2 msn-accounts). Ik heb het zo ingesteld dat hij de mails op de servers moet laten staan en verwijderen na 14 dagen. Dit lijkt perfect te werken maar op de gekste moment begint hij ineens te verbinden met de servers en al mijn mails te herdownloaden. Nu op zich lijkt dat niet erg, maar dit zijn elke keer bijna 1000 mails die hij binnentrekt en heb ik nu sommige mails al 10 keer (!) in mijn mailbox in Evolution staan. Dit is nu al 10 keer gebeurd op nog geen 2 weken tijd.

Ik sta voor een compleet raadsel. Ik heb natuurlijk al wat gegoogled en al bugreports erover gevonden (http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=539671 bv.) maar geen oplossing. Aangezien er bugreports zijn en geen duidelijke oplossingen vrees ik dat niet echt iemand zal kunnen helpen maar ik kan het maar wagen he.

van_zwier

• Gast
Re: Evolution herdownload alles
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/18, 16:44:05 »
In de bug staat al vermeld:
Steps to reproduce:
1. Recieve email with send date in the future.
2. send/recieve in evolution (automatic at intervals)
3. evo downloads *all* existing messages on the server

Stap 1 en 2 zou je al kunnen uitsluiten.
En dan kijken of het nog voor komt.