Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vindplaats meldingen  (gelezen 976 keer)

vindplaats meldingen
« Gepost op: 2009/05/18, 01:58:46 »
Beste forumleden,

Ik gebruik Ubuntu 9.04. Na het (opstart)scherm met de melding "Starting up..." zie ik drie mededelingen. Die verdwijnen zo snel dat ik ze niet kan lezen.
Wie weet in welke map en welk bestand ik deze meldingen kan terugvinden?

Bij voorbaat dank.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: vindplaats meldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/18, 13:01:37 »
In 1 van de logbestanden in /var/log waarschijnlijk.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/18, 16:27:42 »
In 1 van de logbestanden in /var/log waarschijnlijk.

Hi Johan,

Dat dacht ik ook al, maar er zitten in deze map zoveel bestanden dat ik niet weet waar ik het zoeken moet.
Ik heb er een aantal geopend. Hierin staat zoveel informatie, dat het zoeken is naar een speld in een
hooiberg.
Kun je a.u.b. wat concreter zijn voor deze newbie? Bij voorbaat dank.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/18, 16:55:09 »
Sys log - auth log - demesg log - user log - message log.
De onderste logs bekijk ik af en toe. :) De rest als alles goed loopt is voor mij persoonlijk zever.
Sys log
auth log
message log
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/18, 17:00:16 »
Tegenwoordig bestaat er Systeem -> Beheer -> Logbestand-weergave. Je hoeft dus niet zelf in die bestanden te neuzen.