Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu jaunty - geen opstartscherm bij opstarten en afsluiten  (gelezen 846 keer)

Offline edwinv

• Lid
hallo,

ik heb net ubuntu jaunty geïnstalleerd op een dell optiplex gx620  - installatie werkte perfect

echter na de installatie, bij het opstarten, krijg ik geen opstartscherm (je weet wel die balk die over en weer loopt) ook niet bij het afsluiten - enkel een zwart scherm -

computer start wel op en werkt dan verder perfect - alleen geen opstartscherm

kan iemand helpen aub

Re: ubuntu jaunty - geen opstartscherm bij opstarten en afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/24, 12:30:42 »
Installeer eens startupmanager via Synaptic. Terug te vinden onder Systeem>Beheer>Opstart manager.
Kijk hier eens onder het tabblad vormgeving of je usplash thema wel is geïnstalleerd en aangevinkt. 
En kijk in Synaptic of usplash en usplase-theme-ubuntu zijn geïnstalleerd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline edwinv

• Lid
Re: ubuntu jaunty - geen opstartscherm bij opstarten en afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/24, 16:40:06 »
ik heb opstart manager geinstalleerd - usplase is geinstalleerd
ik heb aangevinkt "laat tijdens het opstarten het splash scherm zien"
scherm blijft zwart - computer start verder gewoon op

nochtans bij de installatie via live cd heb ik geen problemen gehad - splash scherm verscheen - ik heb de nodige antwoorden gegeven op de vragen en bij het opstarten gewoon op installatie geklikt -

daarna bij het afsluiten ook gewoon splash scherm waarin verscheen dat ik de cd er moest uithalen en op enter drukken - dit gedaan computer start op en sindsdien geen splashscherm meer

rara wat is er gebeurd ? ik kan verder , maar zou toch graag weten hoe dit op te lossen