Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: emailadressen in ods lijst  (gelezen 1283 keer)

Offline johande

• Lid
emailadressen in ods lijst
« Gepost op: 2009/05/14, 21:40:19 »
ik heb een ods lijst metemailadressen (vroeger excel)
ik wil een mail sturen naar deze lijst.
vroeger in excel kon ik de mijst selecteren kopieren en plakken in het bcc veld van een mail.

nu met openoffice kopier ik de lijst uit de ods file maar wanneer ik hem plak in een mail, komen er rare tekens als scheiding tussen de adressen. evolution begrijpt dit als 1 mail adres.

wanneer ik de mail dan open in de verzonden map, zie ikdat de mail alleen verstuurd is naar de 1ste person in de lijst...

iemand een oplossing hiervoor?

maw hoe krijg ik mailadressen uit een ods file netjes in het bcc veld van een nieuwe mail?

danku

RE emailadressen in ods lijst
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 22:23:53 »
Door te werken met de functie TEKST.SAMENVOEGEN? U dient wel een , te plaatsen tussen ieder mailadres, u moet dit dus voorzien. Daarna kopieert u de cel waar al de mailadressen in staan, plakt hem in een ander cel met plakken speciaal als tekst en deze cel kopieert u dan opnieuw om in uw bbc-vlak te plakken?

Een praktijkvoorbeeldje van de functie TEKST.SAMENVOEGEN:
U mailadressen staan in kolom K, dan krijgen we:
=TEKST.SAMENVOEGEN(K2;",";K3;",";K4;",";K5)
Als u goed op weg bent met het gebruiken van funties, kan u het gelukkig eenvoudiger maken. Want op deze manier met zo'n 500 mailadressen werken ....  :evil:

Offline johande

• Lid
Re: emailadressen in ods lijst
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 07:43:51 »
het zijn er geen 500, maar toch 200... ???

is er geen andere manier?
alle emailadressen staan in kolom A onder elkaar, 1 adres per cel

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/15, 10:18:40 »
Typ in cel B1 (Als kolom B leeg is en in cel A1 staat er een mail adres):
=ALS(A1<>"";TEKST.SAMENVOEGEN(A1;",");"")Sleep deze formule zo'n 5 cellen naar beneden.
Typ in cel C1 (Als Kolom C leeg is!) =TEKST.SAMENVOEGEN(B1;B2)Typ in cel C2 ALS(B3<>"";TEKST.SAMENVOEGEN(C1;B3);C1)Klik cel B2 aan, druk uw shift toets in en klik cel C2 aan, ga met uw muis in de onderste rechterhoek staan van cel C2 en sleep heel dit boeltje tot uw laatste mailadres. Onderaan kolom C staan nu al uw mailadressen. Kopieer deze, plak ze als tekst via plakken speciaal en kopieer opnieuw om in uw veld van BBC te plakken?  :o

Offline johande

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/15, 10:20:08 »
bedankt, ik propbeer het zo...

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/15, 13:08:34 »
Er is anders nog een mogelijkheid via OoObase. Indien u daar beter mee over weg kan ...  :evil:

Mocht er een probleem optreden omdat er teveel waarden in één cel komen te staan, (ik ken de limieten van OoOCalc niet,) u dient de formule uit C1 te kopiëren naar de cel van waar het dreigt fout te lopen. U dient dan wel meerdere cellen te kopiëren en als tekst te plakken.