Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth/gps  (gelezen 925 keer)

Offline Hahahan

• Lid
Bluetooth/gps
« Gepost op: 2009/05/14, 18:51:11 »
Hallo,

Ik probeer een Bluetooth GPS aan de praat te krijgen onder Ubuntu 9.04. Diverse forum-topics gelezen en wil graag bluez-pin installeren.
?>sudo apt-get install levert echter weinig op.
Mis ik een packet-source of is er onder jaunty een vervanger.

_\\\|||///
   (o - )     Groetjes Hahahan.
-oo0--0oo--

Offline Paddy4all

• Lid
Re: Bluetooth/gps
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 19:03:33 »
Hallo Hahahan,

Er is geen bluez-pin package voor ubuntu. ( voor zover ik weet)
Is er een reden dat je persee bluez-pin wil installeren en niet bv gnome bluetooth package ???

Groeten,

Patrick

Offline Hahahan

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 19:19:06 »
Bedankt voor je reactie Paddy4All,

Of ik bluez-pin werkelijk nodig heb weet ik niet, ik ben blueztooth newbee. Ik Probeer een Bluetooth GPS-ontvanger aan de praat te krijgen.
Gnome ziet die GPS wel maar wil enkel bestandanden uitwisselen met het verbonden device. Da's niet de bedoeling, de door de Gps verzonden data moeten op via een com-poort beschikbaar worden zodat mijn Navigatieprogramma er iets mee kan.
Ik heb dus een en ander gelezen maar daarbij moet ik steeds bluez-pin apt-getten.
Heb jij een beter idee om onder Jaunty zulks te doen.
_\\\|||///
-oo0--0oo--

Offline Paddy4all

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 19:31:02 »
Het lijkt eigenlijk meer een instelling van je navigatie software.

Als eerste het koppelen van de twee apparaten in jou geval de pc en de gps receiver.
Dat lijkt me in jou geval gelukt.
Waarschijnlijk moet je dan in de navigatie software de juiste GPS receiver instellen. Als dit fout staat ziet hij een gewoon Bluetooth apparaat en gaat niet communiceren zoals jij dat wilt.

Kan je anders iets specifieker zijn om welke software het gaat ? en wat voor een systeem ?

Patrick

Offline Hahahan

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/14, 20:16:33 »
Idd, ik wil WinGPS4L koppelen aan de bewuste GPS. WinGPS4L draait in Wine, maar ziet de GPS niet.
Ik ga een wat experimenteren met gpsd, welicht zijn we dan weer wat verder.

Mijn systeem:
Laptop: Compaq 6720s
GPS: RoyalTek RBT-1000
_\\\|||///
-oo0--0oo--