Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash probleem  (gelezen 1359 keer)

wuwu

• Gast
Flash probleem
« Gepost op: 2009/05/06, 19:31:36 »
Na nogal wat talmen heb ik sinds kort Ubunutu geinstalleerd (naja Wubi heeft dat voor mij gedaan  :D ), en alles werkt prima, behalve de Flash installatie en weet niet wat ik er verder mee moet doen. Krijg bv. op youtube verzoek om Flash Player te installeren van Adobe; als ik dat doe en de 8.04+ versie met .deb laat installeren krijg ik de error melding: Error: Foute architectuur 'i386'
Heb ook de andere Flash proberen te installeren zoals de ingebouwde swf maar helaas ook zonder succes (krijg dan helemaal niets te zien als ik een site ga).
Hoe kan ik dit repareren??? en de Flash correct laten uitvoeren??? maw: help!

Willem

Offline Floris

• Lid
Re: Flash probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 19:56:14 »
Draai je toevallig de 64-bit versie van Ubuntu?  Dat kan problemen geven als je een 32-bit programma probeert de draaien (i386 is 32-bit).  Via Error: Wrong architecture 'i386' op ubuntuforums.org kwam ik op Using Adobe Flash and other 32-bit applications on 64-bit Linux; hier staat ook uitleg over hoe Flash voor 32-bit te installeren op 64-bit Ubuntu.  Hopelijk helpt het.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/06, 20:02:54 »
De flash speler kan je ook als Ubuntu pakket installeren: ubuntu-restricted-extras. Die zou de juiste "architectuur" moeten installeren.
http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningJaunty
Klik links bovenin op Documentatie

Offline janoz

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/06, 20:26:39 »

ik had  ook dat  probleem..   en  is  opgelost     door....

met synaptic zoeken op flash     alles  uitvinken ..
en dan   flashplugin-nonfree   aanvinken  en instaleren.

dat  heeft  bij  mij gewerkt..

gr

janoz
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 20:29:33 door janoz »

wuwu

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/06, 21:15:51 »
Dank jullie voor de snelle reacties & hulp!

Floris: ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd, maar heb je links gevolgd en proberen te installeren, maar helaas zonder resultaat
Testcees: helaas als ik dat volg krijg ik het volgende bericht: Kan 'ubuntu-restricted-extras' niet installeren Dit programma conflicteert met andere geïnstalleerde software. Om ‘ubuntu-restricted-extras’ te installeren moet eerst de conflicterende software worden verwijderd. Gebruik het pakketbeheerprogramma Synaptic om dit conflict te verhelpen. en ik heb geen idee welke die conflicten kunnen zijn
Janoz: ja, dit heeft gewerkt: geweldig! kan alles weer doe wat ik ook in de Win omgeving kon! Alleen .... bij flash-games komt het geluid een fractie van een seconde later door dan in werkelijkheid ??? en dat is best irritant (iets knalt uit elkaar maar t geluid komt er pas als het weer van scherm af is etc). Is daar nog een optie voor om dat gelijk te laten verlopen?

bedankt
Willem

Offline janoz

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/06, 21:58:04 »
mooi  dat  het  gelukt   is  :-)

over dat geluid  heb  ik ook even getest  en  is  bij mij  ook fractie later  dan het moet zijn.
was me nooit opgevallen  omdat ik nooit flash games speel...   geen  oplossing  hier  van  mij..

misschien iemand anders..

gr

janoz

wuwu

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/07, 20:52:50 »
nu, een dag later heb ik alleen geen geluid meer..... Eerst helemaal niet meer met mń computer maar na wat wijzigingen in de instellingen wel, maar bij flash videoś zoals op youtube helemaal stil.
Weet iemand daar een oplossing voor? maw help!

alvast hartelijk dank
Willem

Offline janoz

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/07, 21:08:24 »
sudo ln -s /usr/lib/libesd.so.0 /usr/lib/libesd.so.1

misschien werkt  dit..

komt hier vandaan  http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=311733#post311733

gr

janoz